Havaitsin että kardaani ja takahaarukan irrotus ei ole ihan läpihuutojuttu. Koska mitään erityistä vikaa, vaikka vettä olikin ollut joskus kardaanitunnelissa, ei aiheuttanut erityisiä väristyksiä. Haarukka on alumiinia eli se ei helposti ruostu. Siivosin kardaanitunnelin niiltä osin ja voitelin kardaanin nivelistön ja akselia niin pitkälti kuin voi mahdollisen korroosion välttämiseksi. Öljyvuotoja ei ilmennyt. Takapää on nyt koottu.
Otin tankin irti. Korjaamokirjan oppeja en uskonut että tankin sivupaneelit pitäisi irrottaa. Ei tarvitse. Varsinkin, jos irrottaa ensin venttiilikoppien koristekannet. Tankin alla on polttoaineen paineletku. Siinä on kaksi pikaliitintä. Avasin takimmaisen. Kerrottakoon että polttoaineen paine on otettava ensin pois. Jos on painetta niin liitin ei avaudu. Lisäksi se on muovia ja murtuu helposti, olen kuullut. Lisäksi on ylivuotoletkun kiinnitys ja polttoainepumpun sähköliitin. Aukesivat normaalisti eli pienen puuhastelun jälkeen.
Tankin alla avautuu laaja tila. Sitä hallitsevat moottorin lohko, nokkaketjujen kiristimien tulpat ja vaihtovirtalaturi. Sekä lukuisa joukko johdinsukkia. Ja, tietenkin, tässä vanhassa mallissa, kaksi kaksoispotentiometriä jotka kaasukahvan liikeitä vaijerivälitteisesti väijyvät. Toki kaasuläpän askelmoottoria unohtamatta.
Jatkan, säiden ja fiilisten salliessa, etsimällä mistä tulee koneen vas. sivulle ruskea ruosteraita. Epäilen moottorin etukiinnitystä. Sen tavoittamiseksi pitänee tehdä runsaasti hommia. Paljon on muuta tekniikkaa tiellä. Lisäksi tarvitaan tunkki kannattelemaan moottoria jos ja kun, kiinnitysaisa pitää purkaa vek. Kuvien perustella moottorin etutuki on kuulalaakeroitu.
Tämän päivän (24.10.-23) saavutuksista en ole blogiini julistanut vielä.
Kokonaisuutena, jo aiemmin havaittuna, tämä Guzzimalli ei ole helppoa eikä yksinkertaista tekniikkaa. Oletan että huolto, jos ihan öljynvaitohuoltoa ja muuta perushuoltoa, jotka ovat helppoja, ei lasketa, niin kaikki muu onkin sitten jo hankalampaa. Käytännössä pyörä on tungettu täyteen hienoa ja toimivaa tekniikkaa joka vaati paljon aikaa jos siinä kuviossa on vaivoja. Mutta mielenkiintoista.