Tämä tarina on jo kerrottu muutama kerta mutta ei kertaus haittaa: Molykoten, tai muiden lisäaineiden käyttö hyvän öljyn seassa ei ole millään lailla tarpeellista mikäli perän hammaspyörät ja niiden suuntaus on tehty oikein.
Siihen aikaan kun Guzzien periä on tehty analogisilla välineillä niin toleranssi oli laaja. Hammaskosketusta ei pystynyt määrittämään mitoituksella kun koneistuksessa tuli mitä tuli. Lisäksi tarvittiin shimmejä (Välyksensäätöosia) tarkempaan asennukseen. Mutta kun sellaisen epäparirattaan sekaan laittoi öljyn mukana liukastetta niin homma toimi. Ehkä ei parhaalla hyötysuhteella mutta toimi.
Nyttemmin on kehitys kehittynyt ja työstötekniikka varsin tarkkaa. Enää ei, nyky-Guzzeissa, tarvita lisäaineistusta vaan ihan normi peräöljy. Nyky-Guzzilla tarkoitin lähinnä pikkulohkoisia, joiden valmistus jatkuu, uusien mallien ohella ja lopppupään viho-viimeisiä isolohkoja. Mutta tuskin lisäineista haittaakaan liene. Guzzikannan ikäjakauman huomioiden, maassamme katsellen, niin Molya tarvitaan vielä pitkään...