Kirjoittaja Aihe: Cali 1100i -96 kipinät hukassa  (Luettu 3004 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« : Kesäkuu 27, 2023, 19:51:08 ip »
Piti käydä otsikon mukaista californiaa yrittämässä hereille tähän kesään. Siis -96 ja ruisku. Ei vain tule tulpille kipunaa. Se vähä mitä mitään purkamatta kurkin ja kummastelin niin ei sielä mitään kummallista näkynyt. Tappokytkin ja sivujalan kytkin ainakin bensapumpun sammuttaa että niitten oletan toimivan.
Guzzidiag antoi vikamuistista "Tuntemat. I1 : V liian korkea"  Ei tuo kyllä mulle sano yhtään mitään. Olisko jollekulle tuttu?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

terva72

  • Viestejä: 2
Vs: Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2023, 08:25:40 ap »
Terve.

Pyörittääkö edes? Mulla oli Quota ES:n kampiakselin asennon (?) tunnistimen anturi kuollut niin, että ei edes startin rele vetänyt. Eli oli aivan hengetön. Vikakoodeja tuosta ei sattuneesta syystä luettu, vaan diagnoosi tehtiin toisin, joten en osaa sanoa, että mitä olis näyttänyt.

-T-

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2023, 09:51:25 ap »
Iloisesti se pyörii. Tuossa näkyi olevan kaksi anturia, toinen sielä jakoketjun kopassa ja toinen vauhtipyörällä. Vissiin ruskulle ja sytytykselle molemmille omansa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2023, 21:38:25 ip »
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=7272.msg72356#msg72356

https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=6217.90

https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=3793.msg80354#msg80354

Aikaisemmissa vastaavissa tapauksissa vaikuttaisi siltä että se anturi on ollut syypää, mikä kertoo eculle ”nyt pyörii, anna kipinää”.
(kun kerran starttaa hyvin). Vikakoodiasiassa voinee olla niin, että kun on kyse vanhemmasta ecusta (P8) se ei osaa vielä antaa kovin monia vikakoodeja, jos oikeen mitään… olikos näissä ensimmäisissä ecutyypeissä joku juttu… että onko niissä vikamuistia kuinka? Joku valohimmeli oli?

EDIT: No niin juu…

P7/P8:ssa ei ole pysyvää vikamuistia. Tämä tarkoittaa, että kaikki viat ovat poistuneet sytytysvirran katkaisemisen jälkeen.
GuzziDiag:
Myöskään vikojen nollaustoimintoa ei ole.
Testitoimintojakin on vain samat 3 kuin P7:ssa
1. Polttoainepumppu
2. Sytytyspuolat (molemmat testataan samanaikaisesti)
3. Ruiskusuuttimet (molemmat testataan samanaikaisesti)


Että testata pitäisi voida: ”Mitkä sil on handussa - musta PC - sivul johdot - harmaat soljet - maata poljet - tulpat iskee tschibunaa” (P.Maijanen vainaa: ”tanssivat kengät”, ajeli tosin Yamahalla mutta teki biisin ”Gibraltariin” viimeiselle levylleen,  joka kertoo miten kerran vielä lähtee pyörällä Gibraltariin… jäi sitten menemättä…)

https://open.spotify.com/track/54AtFnXM0BONtiwlbnADTv?si=vk7fF5tiRhCiqhqsVqrejw&context=spotify%3Asearch%3Agibraltariin

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2023, 18:59:48 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2023, 20:55:18 ip »
Asentoanturihan se sielä oli mykkänä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Hajakenttä

  • Viestejä: 954
Vs: Cali 1100i -96 kipinät hukassa
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2023, 13:08:38 ip »
Onkos se anturin romu vielä tallessa? Paljonko näyttää ohmipuntari sen vastukseksi mitattuna avoimista liittimistä? Pitäisi olla (ehjässä anturissa) 550 – 750 ohm. Muuttuuko vastus kun vemputtaa johtoja hitaasti ihan anturin juuresta? Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...


Sentire la forza!
Terv: Timo