1100 Quotassa oli Saksasta tuotaessa (turhan) kevyt RAM kytkin vauhtipyörineen. Ei ole oikein miellyttänyt; turhan herkkä ajettava taajamissa. Kierroksia kyllä kiekaisee herkästi, jos on avointa baanaa, mutta ei ole tietenkään vääntöä, vaan on laulatettava. Ihan ongelmaton tuo RAM kytkin ei ole muutenkaan.
Nyt on alkanut itää ajatus, että laittaisin siihen "normaalin" vauhtipyörän ja kytkimen. Alkuperäinen on tiellä tietymättömillä, joten kaikki kilkkeet pitäisi hankkia.
S&D luettelot ei tunne Quotan alkuperäistä vauhtipyörää eikä ole tietoa mitä se painaa. Tiedustelu S&D:lle toi vastauksen, että (tuhatkuutioisissa käytössä ollut) 4250 gr vauhtipyörä on ainut tällä hetkellä saatavissa oleva (n. 250 euroa), joka käy teknisesti Quota 1100:een. 3300 gr ja 2450 gr (Le Mans ?) vauhtipyörää on tarjolla mutta niillä on "unknown delivery time". Lisäkysymyskään ei tuonut täsmennystä; ei ainakaan ennen syksyä.
Mikähän lie 1100 i koneiden ml Quota vauhtipyöräpaino ? Lähempänä 4250 gr kuin 3300 gr ? Kaikki muut kytkimen osat löytyvät Quotan 1100 varaosaluettelosta ja ovat samat kuin tonnisessa eivätkä ihan tolkuttomia maksakaan.
Kumpi olisi parempi 4250 gr vai 3300 gr ? Kun nyt tuohon 1,5 kg:n kytkimeen on kuitenkin joutunut tottumaan, oliskohan 3300 gr, jos sellainen myyntiin ennen talvea tulee ? Makukysymyksiähän nämä on silti.
Toinen ongelma on kytkimen takakansi/starter ring. Alkuperäisnumerolla on saatavana heti ja maksaa 585 euroa. Z-osana 174 euroa, mutta sama "unknown delivery time". Mahtaisko kenelläkään olla kunnossa olevaa isolohkon starttikehää ?
Jos tuolla kytkimellä vielä kesän ajelisi, vaihto olisi sitten ajokauden jälkeen.