Kiitoksia paljon heimolille että jaoit vinkit ja tiedot 750 Brevaa koskien. Välillä tuo moottorin lämpötila mietityttää, ei niinkään ylikuumenemisen takia vaan liian rauhallisen ajon aiheuttama jäähtyminen... Infrapunalämpömittarilla olen joskus yrittänyt lämpötiloja seurailla, mutta sitä harrastusta on enemmänkin joutunut harrastamaan tuon museoboxerin kanssa.
Itse olen käyttänyt Brevan moottorissa esteripohjaista 5W-50 moottoriöljyä, joten en ole ollut huolissani vaikka keväällä saattaa aikaisin aamulla olla lämpöasteet vielä pakkasen puolella. Ja tuon kuuman pään luulisi olevan aivan riittävää omassa ajossani vaikka helteet sattuisivatkin kesän aikana kohdalle
RVS-käsittelyn olen tehnyt kahdesti kaikkiin öljytiloihin, öljymäärät ovat tässä pyörässä lompakkoystävällisiä. Eli sopii ostaa ne pienimmät rvs-putelit.
On asiallista ainetta omiin kokemuksiini pohjautuen. Autopuolelta on nostanut Opelin sylinterin puristuksia ( noin seitsemästä vähän yli kymmeneen) niin että on alkanut käymään tyhjäkäyntiä taas kaikilla sylintereillä. Tänä kesänä ostettu hääauto-sunbeamin öljynpainevalo lakkasi lämpimällä moottorilla palamasta. Vilkkui ja välillä paloi tyhjäkäynnillä siis, ei sentään ajon aikana

Tuhat kilometriä ajoa, mineraaliöljyillä luonnollisesti, ja korjaava käsittely kahdella purkilla tehtynä oli tehnyt tehtävänsä. Onko sitten nostanut tyhjäkäynnin kierroslukua vai muuttanut mekaanisia välyksiä sitä en osaa sanoa, mutta muutosta parempaan joka tapauksessa.