Urpo ja Turpon kanssa minulla on myös kokemus 1989 mallin Mille Gt:n kardaanin ristikon hajoamisesta vuodelta 1998. Syynä oli varmaankin se, että palikat siellä olivat todennäköisesti tehtaan jäljiltä ja nivelen suojakumi vuoti. Edellisen omistajan huolimattomuutta, ja omaakin kun en nuuskinut tuota keväthuollon yhteydessä. Umpiruosteessa oli sekä ristikko että laakeri, joten vaihtoon ne olisivat menneet jos olisin keväällä kurkistanut sisään. Silloin asennettu nivel on edelleen kunnossa jotain 280 k myöhemmin. En ole irrottanut siitä laakereita kertaakaan, vaan ajokauden aluksi uittanut osat vaihteistoöljyssä ja pitänyt huolen siitä, ettei suojakumi päästä vettä sisään. Pinionipyörän booriakseli pitää voidella jotenkin säännöllisesti, joten kun perän päästää irti ja kallistaa takahaarukkaa ylös, niin putkessa voi hukuttaa osat öljyyn ja päästää sitten ulos suojakumia raottamalla. Kuulostaa poppakonstilta, mutta omassa yksilössä on toiminut aivan hyvin.