Kuten TTT, ei ymmärrä. Ilmoitettu viesti antaa tilaa arveluille.
Spekulaatiota: venttiililautasen kulma seetien suhteen väärä. Joo, tavattu jopa ihan uudessa moottorissa. Takuuseen korjattiin. Tehtaan moka. Mutta se oli pikkulohkossa 80-luvun lopulla.
Isolohkoissa on, ylipäätään, tekniikka ollut kunnossa ja samalla koneella on ajettu, ilman remonttia, helposti yli 100.000 km ja paljon enemmänkin.
Niistä kansista: kun pajalla venttilijouset irrotetaan niin niiden alla on kokoelma shimmilevyjä. Vaikea huomata ja itsekin olen aikoinaan mokannut asiassa. Ihmettelin kun pesun jälkeen altaassa oli irtorinkuloita. Tosin vaivaa ei tavan kuskille siitä synny vaan ongelma on niillä jotka vetävät radalla tuppi nurin kisaa kun kierrokset ovat 10000 tasolla. Jokaisen venttiilijousen alla on aluslevy ja sen alla on niitä hienosäätöshimmejä enemmän tai vähemmän. Todennäköisesti tässäkin koneessa joka on suunniteltu, alunperin ratakäyttöön, mutta katupäristelyssä menee tekniikka hukkaan. Onneksi nykybensa, jos sitä sillä nimellä voi edes kutsua, palaa suht puhtaasti, kiitos etanolin, mutta tehoa siitä ei ihmeemmin irtoa.