Yllättävän helppo homma, jos ei ole pultit kovasti juuttuneet.
Onhan tuossa edellä jo kertomusta, siitä ehkä selviää, mutta muutama vinkki kuitenkin lyhyesti
Jos on keskituki niin se helpottaa, muuten tarvitaan sopiva tasonostin, jotta saa keulan riipuksiin, öljypohjan alta nostin ja hyvin meni. Jarrusatula irti ja rautalangalla lepäämään ja etupyörä ja lokasuoja pois.
Teleskoopin yläpäässä olevaan isoon mutteriin, hattumutteriin, tarvitaan sopiva avain, hylsy tai lenkki, (mieluummin hylsy, jos käytät momenttiavainta sen kiristykseen). Sitä kannattaa hiukan löysätä jo silloin kun teleskooppi on vielä paikoillaan ja irrottaa kiinnityspultit vasta sitten. Teleskooppi on alumiinia ja en suosittele laittamaan sitä mihinkään ruuvipenkkiin. Tee sopivalla huopakynällä merkit teleskooppiputkien kylkiin ennen irrotusta, jotta voit takaisin laittaessa kääntää niitä 90° jolloin niiden kuluminen tapahtuu tasaisemmin. Kiinnittimet löysättynä putket liukuvat alas kiltisti.
Tee ennakolta puusta työkalu ölymäärän mittaamiseen, se halpottaa asiaa. Öljyn pinta, jousi sisällä ja putki pystyssä pitkänä, tulee olla 150 mm putken suusta mitattuna.
Kippaa vanha öljy pois kaatamalla. Älä avaa teleskoopin pohjassa olevaa ruuvia, jos et aio purkaa koko laitetta, sitä on vaikea saada takaisin. Jos tulee mustaa muraa laita ihan pieni määrä uutta haarukkaöljyä ja huljuttele ja kaada pois. Käytä täyttämiseen vain juuri haarukkaan tarkoitettua öljyä sae 5...10 sen mukaan haluatko kovan (10) vai pehmeän.
Ilmanpainetta siinä ei ole, pelkkä jousi ja 150 mm ilmatilaa.
Älä kiristä liikaa kiinnitysruuveja. M8 (4kpl) 15 Nm, M6 (4) 10 Nm, Hattumutteri 12 Nm (siinä on ainoa tiiviste, joka tässä hommassa saattaa vaatia vaihtamista)
Etupyörän akselimutteri (voideltuna) 80 Nm, jarrusatulan pultit 50 Nm.
Muutama tunti meni amatääriltä ekalla kerralla, kun rasvasin samalla etupyörän laakerit.