Kirjoittaja Aihe: California 1400 venttiilikopan tiiviteet  (Luettu 3025 kertaa)

Immu65

  • Viestejä: 27
California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« : Huhtikuu 01, 2022, 20:11:02 ip »
Mitäs ootte löytäny cali 1400 venttiilikopan tiivisteisarjan? Stein dinseltä en löytäny, tai sitte en osannu hakea.
Välykset pitäis tarkistaa ja aattelin että ois hyvä varoiksi olla.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2022, 21:50:26 ip »
https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=6312

Näkyy olevan samat kummitiivisteet kun 1200 8-venttiilisissä. Dinsellä kyllä punaisena. Teo Lamers? Tai RE Motors Pietarsaari.
Nuo kyllä kestää melkeen pyörän iän, ei ole niinkun ne vanhat mihin olet tottunu.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« Vastaus #2 : Huhtikuu 02, 2022, 00:29:44 ap »
Jep. Venttiilikopan tiivisteet kestävät useamman käyttökerran. Toki sain täyden tiivistesarjan RM Heinolta aikoinaan. En ole vielä tarvinnut. Pyöräkin on ollut käytössä kuudetta vuotta. Noin kymppitonni on tullut vuodessa kun on noita muitakin pyöriä. Laajemmat huollot vasta tulollaan. Tyytyväisin olen ollut Quota tonniin, seuraavaksi 1100 Brevaan mutta paras on ollut 850GT. Tämä 1400 on pärjännyt edellisille hyvästi. Vaan on kuitenkin vain kestopäällysteellä hyvä. Myös juomana GT on varsin käyttökelpoinen ja raikas.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2022, 23:37:38 ip »
Kuten varmaan moni on huomannut että 1200 ja 1400 venttiilikopan ruuveja ei voi kiristää lisää. Niissä on pidätin ja voi kiertää vain pidättimeen asti. Tällä on tarkoitus estää ettei ruuveja käännetä niin tiukkaan että tiiviste pullahtaa pois kohteestaan. Kuten käy helposti paperitiivisteille vaikka 1100 Californian venttiilikopan paperitiivisteen suhteen. Liian kiristyksen johdosta kopan reuna taipuu ja kiinnityskohtien välistä tiiviste pääsee vapauteen. Jotka eivät ole varmoja rannemomentistaan suosittelen momenttiavaimen hankintaa ja venttiilikopan reunan suoraksi hiontaa.

Omaan 1400:seen ostin tulevaisuuden varoiksi RMHeinolta tiivistesarjan jossa on kaikki sylinterikannen yläpuoliset tiivisteet molemmille puolille. Jos olisivat olleet kalliit niin muistaisin. Seitsemän vuoden ja kymmenientuhansien kilometrien jälkeen tiivisteet ovat edelleen tehtaan paketissa Verstaan hyllyllä. Tällä välin venttiilit on täytynyt säätää vain kerran ja silloinkin sisäänajon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2022, 10:52:23 ap kirjoittanut motomatti »

Immu65

  • Viestejä: 27
Vs: California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2022, 09:53:52 ap »
Kiitoksia vastauksista, hyvin toimi vanhat tiivisteet eikä tarvinnut välyksiä säätää mutta tulipahan katottua.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400 venttiilikopan tiiviteet
« Vastaus #5 : Huhtikuu 09, 2022, 11:59:20 ap »
Rullanostimet eivät juuri kulu. Menevät sitten kerrasta rikki ja sen kyllä huomaa.
Venttiilivälyksistä sen verran että parempi hieman iso kuin pieni. Molemmista on seurauksensa mutta pieni välys aiheuttaa monta kertaa kalliimman vian. Rullanostimet ovat äänettömämmät kuin kovat nostimet. 1200:ssa 4v-malleissa on molempia ratkaisuja. Jos haluaa muutossarjan kovista nostimista rulliin niin nokka-akselitkin pitää vaihtaa.

Kovat nostimet pitävät ääntä, myös väljät venttiilinohjurit pitävät melua. Kolmas naputtava ääni syntyy keinuvivun ja venttiilin kohtaamisesta. Joskus on ollut taipunut työntötanko melun aiheuttajana mutta sellaista tapahtuu vain kun on muustakin viasta kysymys.

Guzzin koneesta kuuluu kaikenoloista melua: jakoketju rallattaa tai vinkuu, kytkin kolisee ja vaihdelaatikko vapaalla pitää omaa kalkatustaan. Ne eivät ole kovin fataaleja ääniä. Oikeastaan vain venttiilikoneiston äänet ovat niitä mihin kannattaa ajoissa puuttua. Stetoskooppi on erinomaisen näppärä laite melukohteiden kartoittamisessa. Sillä voi rajata, vikatapauksessa, pois ne kohteet jotka eivät pidä poikkeavaa ääntä. Toisaalta sillä kuulee hirmuisesti niitäkin ääniä mitä ei ole ennen havainnut. Mutta vianhaussa toimiva laite.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/stetoskoopit/stetoskooppi-2000018564