Tämän jutun minulle viritti iltapäivälehdessä oleva uutinen:
https://www.is.fi/autot/art-2000008675259.htmlErityisesti tämä sisältö: Kulutusta tärkeämpiä olivat muun muassa auton ulkonäkö ja merkki.
Nyt kun kaikki miettivät mittarille mennessään paljonko gasoliinista pitää maksaa niin miten se vaikuttaa moottoripyöräilyyn?
Hieman hämmentävää, sinänsä, oli kohdata se että ajoneuvon merkki menee kärkeen. Ei siis taloudellisuus eikä, ilmeisesti, toisarvoisemmat seikat.
Pistän tähän oman mieltymyssuuntaukseni. En voi väittää että Guzzi olisi aina ollut eka syy sillä omistan kyllä nyt enemmistösti Guzzeja mutta on niitä muitakin merkkejä omistuksessa. Ennen niitä oli enemmän kuin Guzzeja.
Mutta mennään näillä: Guzzi on nyt ykkönen, ennen se kilpaili ykkössijasta Benellien kanssa joita oli yhtäaikaakin useita sitten amerikkalaisvailmisteiset kolmantena eli viimeisellä sijalla japanilaiset. Laivueeni on siis kavennut vain muutamaan merkkiin.
Todennäköisesti, California 1400:sta tankatessa, jos hinnat vain kohoavat toukokuuhun mennessä, ajatus sillä ajamisesta jäänee vain sunnuntaiajeluiksi. Arkiajot pitänee tehdä pienikulutuksellisemmalla pyörällä. Siihen onkin useita vaihtoehtoja. Ehkäpä yksi on se jotan nyt kokoonpanen:
http://www.motomatti.fi/2022/03/t3b-ahtimen-imupuolen-osien-asennus.htmlTämä on näitä nuukuuden aiheuttamia pakkoliikkeitä. Mitäs muut miettivät?