Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
KERHON PÄÄSIVU:
https://www.guzziclub.fi
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Cali -96 öljypumppu...
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: Cali -96 öljypumppu... (Luettu 3221 kertaa)
Yammu
Viestejä: 80
Cali -96 öljypumppu...
«
:
Tammikuu 20, 2022, 12:00:27 ip »
Hej ja Hyvät Uudet Vuodet!
Jakoketjun vaihto menossa ja meni öljypumpusta kierteet, mitä teen, ostanko uuden vai uudet kierteet?
SD myy: 30146400 Oil pump with 16mm feed teeth, onko oikea? Hinta 152e ei ole paha ollenkaan!
Kirjattu
motomatti
Viestejä: 13 479
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #1 :
Tammikuu 20, 2022, 14:46:51 ip »
Menikö kierre nimenomaan öljypumpun akselista?
Jos on kovin paljon ajettu niin öljypumppu voi olla hyvinkin kulunut ja sen juoksupyörissä ja -kammioissa voi olla jo kulumia ja välystä. Myös päittäisvälystä voi ilmetä. Säteettäisvälystäkin voi ilmetä jos neulalaakerit ovat kuluneet.
Olen noita kyllä korjaillut mutta jos pesät ovat kuluneet niin silloin ei kannata mutta päittäisvälystä voi säätää pienemmäksi. Ohjekirjan mukaiset päittäisvälykset ovat varsin pieniä. Jos on kovasti välyksiä niin öljynpaine kuumalla öljyllä saattaa jäädä alhaiseksi.
Moottorin lohko toimii pumpun takakantena. Jos siihen on kulunut kuoppia juoksupyörien tekeminä niin tasohionta tulee kysymykseen että uusi pumppu toimii tiiviisti ja tehokkaasti. Joskus on tehty myös niin että loville kuluneen lohkon ja pumpun kotelon väliin laitetaan ohut pronssinen "takakansi". Pitää vain huomioida ettei ketjulinja tule vinoon.
Mutta älä heitä vanhaa pumppua pois sillä joku voi tarvita sen sisäosia tai kuorta omaan projektiinsa Mikäli siitä vielä saa käyttökelpoisen. Ei edes kierteen hajoaminen haittaa sillä konepajalla aina voi tehdä uuden kierteen.
Kirjattu
Yammu
Viestejä: 80
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #2 :
Tammikuu 20, 2022, 14:58:24 ip »
Kiitos Matti, sulta odottelinkin jo kommentteja
Meni akselista. 170 000km ajettu, joten laitoin uuden tilaukseen.
Kiristimen ketjulle tilasin uuden alkuperäisen näköisen HMB Guzzilta, kun tarvikekiristin mitä ensin ajattelin asentaa on niin rimpula, epäluotettavan näköinen ja vielä muovinen.
Kirjattu
motomatti
Viestejä: 13 479
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #3 :
Tammikuu 20, 2022, 16:14:20 ip »
Se rimpulan mallinen on ihan toimiva. Jakopään käyntiääni on hiljaisempi .
Alkuperäinen ei ole varsinainen kiristin vaan ketjunohjain. Toimii kyllä jos tarkoitat tätä korvaajaksi:
https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=770
Itselläni on ko. jakoketjunkiristin ollut monessä Guzzissa ja monilla vuosikymmenillä. Ja, kyllä, on niitä katkennutkin. Ei aiheuta välitöntä vaaraa mutta kannattaa vaihtaa uusi pikimmiten. Työ ei ole iso.
Kirjattu
Jarvien
Viestejä: 83
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #4 :
Tammikuu 26, 2022, 15:28:45 ip »
Moi. Oletko Matti sitä mieltä että tuon alkuperäisen "ketjun kiristimen" tilalle kannattaisi vaihtaa tuollainen Stucchin tarvikekiristin? Tuo orkkishan ei tosiaan kauheasti kiristele.
Kirjattu
Kurtsi
Viestejä: 300
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #5 :
Tammikuu 26, 2022, 18:28:32 ip »
Mattikin varmaan mielipiteensä kertoo. Vaihdoin tuollaisen Cali II:een jotain 60.000 km sitten eikä ole ongelmia ollut. Ainakin alkuun tuli sellainen viheltävä ääni kaupantekijäisinä
Kirjattu
Ikkala
Viestejä: 1 822
Seinäjoki / Alavus
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #6 :
Tammikuu 26, 2022, 19:11:32 ip »
Juu, sen tarvikemallin laittasin jos ite pitäis valita.
Kirjattu
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125
motomatti
Viestejä: 13 479
Vs: Cali -96 öljypumppu...
«
Vastaus #7 :
Tammikuu 26, 2022, 21:12:36 ip »
Usein on käynyt niin että kun laittaa uuden ketjun vanhoille rattaille ja Stuccin kiristimen niin vinkunaa kuuluu. Johtuu pienistä eroista ketjupyörien ja ketjun välillä. Ääni vaimenee kyllä ajokilometrien karttuessa. Siitä ei kannata olla huolissaan. Alkuperäisellä ketjunohjaimella saattaa kuulua rahahduksia kun ketju on jo lähellä vaihtokuntoa. Tosin olen purkanut sellaisen pyörän jakopään jossa ketju oli jo syönyt jakopään koteloa sisältäpäin. Siihen piti vaihtaa sekä ketjupyörät että ketju. Ketju on se kulutusosa. Samoilla rattailla voi ajaa ainakin kolmet ketjut mutta ei koskaan loppuun asti. Kannattaa kuunnella mitä sieltä jakopäästä kuluu kun on ajettu lähemmäs 100000km. Toki käytössä oleva öljylaatu vaikuttaa asiaan.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Cali -96 öljypumppu...