Loitotaan aiheesta aluksi vielä lisää.
Jokunen vuosi sitten Suomessa kasattu Ilmavoimien hävittäjä putosi. Syyksi paljastui niitit. Meren takana tehtaalla olivat laittaneet kovien niittien pusseihin tavallisia - että silleen.
Viisi vuotta sitten tapasin Pannari kuskin Traven satamassa. Hänellä oli kolmas saman mallisarjan peli menossa. Hyvin olivat kestäneet, varsinkin kun sen ensimmäisen jälkeen oli seuraavissa piikillisen injektioruiskun avulla rasvannut pyörän laakerit - puuntyöstökoneista opittua.
Toimenpiteen jälkeen pääsi 200tkm:n sijaan 400tkm:ä ilman minkäänlaista remonttia.
Voihan sitä ajella Hondallakin, jos siltä tuntuu. Itse käytän kyseistä merkkiä agregaatissa.
Onhan minulla ollut kolme uutta tonnista japsiakin, joista toinen, Honda, oli tekniikaltaan ihan susi. Parin tuhannen kilometrin ja muutaman epäonnistuneen korjaus yrityksen jälkeen jälleenmyyjä yhdessä maahantuojan kanssa perui kaupat ja palautti rahat täysimääräisenä vaihdossa uuteen Yamahaan.
Ei hyvä, hajuton ja mauton. No, kyllä myös siinä oli sentään aluksi uuden tuoksu, ei muuta.
Seuraavan vaihdon jälkeen minun ei sitten olekkaan tarvinnut merkkiä vaihtaa.
Niin, onhan se ensimmäinenkin, tuolla vasemmalla ylhäällä kuvassa oleva Guzzi, vielä liikenteessä. Takana noin 350tkm:ä - vain normi huollot ja kuluvien osien vaihdot.
Mandelossa on valmistettu ja valmistetaan edelleen laadukkaita osiakin, myös sylintereitä sekä mäntiä renkaineen.
Toista on tuo suuren itäisen valmistajan touhu, sieltä tulee välillä ihan mitä sattuu. Ei sen puoleen, kyllä sielläkin osataan, mikäli laadunvalvonta toimii(isi).
Varsinaisessa aiheessa eniten huolestuttaa lahden takaisen maahantuojan tuleva toiminta. Alku ei (ole) ollut lupaava.
T,
Jukka