Kirjoittaja Aihe: Red Line V-Twin transoil w shockproof  (Luettu 6621 kertaa)

@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #15 : Marraskuu 12, 2021, 20:42:59 ip »
Etsi netistä.

Hyvä idea  :)  On tuossa ainakin viskositeetti oikein. Mitään luokituksia sensijaan eivät esitä. Kovasti kuitenkin kehuvat.

"Same fluid as our unique Heavy ShockProof® Gear Oil "

"The Heavy can be rated as a 75W250 Gear Oil,  but has the lower internal fluid  friction of an SAE 75W90."

https://www.redlineoil.com/v-twin-transmission-oil-with-shockproof

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #16 : Marraskuu 12, 2021, 20:54:22 ip »
En tiedä muista mutta harrikassa red linen öljyt ei autuaaksi tee vaikka kuinka mainostetaan että sopii kaikkiin. Paremmin toimii orginaL hd putelissa myytävät.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #17 : Marraskuu 12, 2021, 21:37:38 ip »
Netti sanoi:
 Red Line Synthetic Oil 42804 - Red Line V-Twin Transmission Oil With ShockProof

Transmission Oil, V-Twin, Motorcycle, 75W90, Synthetic,
Tämäkin vielä! ! !

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #18 : Marraskuu 13, 2021, 01:02:44 ap »

Jostain lontoon kielellä luin valmistajan sivuilla, että tuon öljyn muodostama kalvo hammasrattailla on mahtava 250 myytä ja virtaus vastaa 75W90 öljyä.
Eli esim. suosituksen 80/90 käyttöön sopii aivan mainiosti. Tekee jopa 250 mY kalvon hammasrattaisiin!
Jossain suositeltiin vaihdelaatikon pesua silloin tällöin, kun tuo öljy on tosi tarttuva..
Jouko

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #19 : Marraskuu 13, 2021, 14:10:39 ip »
Ihan sama mitä lootaan laittaa liukasteeksi, käyttö ja huolto määrää lopputuloksen.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #20 : Marraskuu 13, 2021, 17:53:28 ip »
Onko tuo Jussin kilpurista? Muistan joskus katselleeni noita vaihteistonkuoria, vuosia jo tyhjänä, mutta yhä vahva vihreä sisäpinnoilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #21 : Marraskuu 14, 2021, 00:15:28 ap »
Taisin tästä öljystä lukea jostain moottoripyörä.orgin tms. Palstalta lukea joskus aika kattavan keskustelun, siihen väitti kirjoittaneensa myös valmistajan Suomen myyntiedustaja. Lopetti kun kirjoitti että tehdas ei anna jatkaa. Löytyy varmaan googlella, saatan linkata kun ehdin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Red Line V-Twin transoil w shockproof
« Vastaus #22 : Marraskuu 14, 2021, 01:18:21 ap »
Ihan sama mitä lootaan laittaa liukasteeksi, käyttö ja huolto määrää lopputuloksen.

Tuossa Pekan laittamassa räjähtäneen rullalaakerin aiheuttama vakava vaurio on melko tyypillinen varsinkin jos on tehoa kovasti koneessa. Toinen syy kyseisen laakerin poikimiseen on se että rullat ja rullahäkki että laakerin vierinpinnat kuluvat ja rullat alkavat kulkea hieman vinossa akseliin nähden. Kyse on kokolailla normaalista vierintälaakeriviasta kun mekaniikka vanhenee. Nimenomaan rulla- ja neulalaakereissa. Sitä ei voi ennakolta arvioida edes äänen perusteella. Kriteeri on pitkälti ajetut kilometrit ja remontti on hyvä tehdä nimenomaan ennen kuin paukahtaa. Laakerien kuluminen vaikuttaa myös rattaiden hammastuksen ryntöpintoihin kun laakerien kuluessa kosketuspinnat eivät ole enää toleransseissaan.

Kuitenkin, tyypillisin laakerivika isolohkoisen viisivaihteisessa on kytkinakselin etupään laakerivaurio. Joskus oli asennettu muovisella kuulakehällä varustettuja kuulalaakereita. Oletin itsekin että nimenomaan muovisuus on syynä vaurioon vaan ole joutunut peruuttamaan tämän käsityksen ainakin osittain. Nimittäin kyllä ne metallihäkitkin vain hajoavat.

Tyypillinen tilanne miten saa kaksirivisen kuulalaakerin rikki tosi nopeasti on lähteä liikkeelle kovilla kierroksilla kytkintä luistattaen. Ainakin omalle kohdalle on näitä sattunut useampia omissa pyörissäni. Erityisesti Quota söi näitä laakereita mutta onni onnettomuudessa että kyseinen laakeri on halpa ja juuri Quotassa helppo vaihtaa kun vaihteisto irtoaa suht vähällä työllä. Opin sitten lähtemään liikkeelle hellemmällä tavalla ja laakerivauriot loppuivat siihen. Käytännössä lopetin keulimiset ja siirryin maasto-oloissa vaihtamaan ilman kytkimen käyttöä kuten olin jo pikkulohkoisella tottunut.
Mutta myös Californiassa olen ko. laakerin saanut hajalle ja matka loppuu siihen kun vaihteistoöljyt ovat kytkimessä metallisilpun ohella. Kytkimen "silmän" ja kytkinakselin pään sovitus saisi olla tarkempi tai niin kuin takatuuppariautoissa useimmiten on että kytkimen keskellä on silmälaakeri jossa kytkinakselin pää lepää. Edellyttäisi kytkimen silmän uudelleen muotoilua neulaakeria varten ja kytkinakselin jatkamista puolitoista senttiä. Tilaa kyllä on. Ja kauppiaalla laakereita. Pyörivän osan keskellä kun ei likaakaan ihmeemmin ilmene.

Romuhyllyssäni on kaksi ns. loppuunajettua 5-vaihteista laatikkoa. Kotelot ovat ehyitä jos joku tarvitsisi. Toisen kuitenkin, jätän varaosaksi itselleni. Kun niiden rattaita katselee niin ryntöpinnat ovat kuluneet enemmän hampaiden kärjistä kuin keskikohdalta eli laakerit olivat olleet jo kuluneita pidemmän matkaa ennen kuin laakerit sittemmin ovat särkyneet. Tosin vinohampaiset hammaspyörät kestävät paremmin kulumista kuin suorahampaiset. Mutta en ollut kuunnellut sillä korvalla. Mutta nyt olen viisaampi ja yritän sen sijaan ymmärtää mikä olisi parasta 1400 Californian suorahampaisen vaihteiston hoidossa. Ainakin pyrin ajamaan käyttäen mahdollisimman paljon yli 3000 kierroksen ajotapaa. Myös välttämään pienillä kierroksilla vedättämistä. Eli pienenpää vaihdetta aina kun se on mahdollista. Ja kyllä sen kuulee kun vaihteisto ulisee kun on väärä vaihde eli hammastuksen välys "hakkaa" edestakaisin. Muitakin eroja on viisi- ja kuusivaihteisten välillä. Kuusivaihteinen on lyhyempi ja siinä on enemmän akseleita ja kytkin on yksilevyinen ja vielä "automaisempi" kuin viisivaihteisessa.