Olen samaa mieltä että alumiinin kanssa kannattaa olla tarkkana, siksipä kyselenkin. Nyt kun olen purkanut vanteet ja odottelen uusia kehiä, niin täytyy suunnitella koko homma huolella ettei mene iso työ ja rahat hukkaan. Prosessi etenee siten että ensin porataan vannekehiin reiät pinnoille, jonka jälkeen kiilloitan kehät peilinkirkkaaksi ja vien eloksoitavaksi. Akront-vanteet ovat 6000-sarjan alumiinia, joka soveltuu hyvin eloksoitavaksi.
Navat puolestaan lasikuulapuhalletaan, jonka jälkeen täytyy vielä suojata koneistetut pinnat ennen pulverimaalausta. Pulverimaalaus on tarkoitus tehdä ilman pohjamaalausta, jollaisen jotkut maalausfirmat laittavat alumiiniosille. Tästä huolimatta pinnanreiät menee ainakin osittain tukkoon, joten ne joutuu viilailemaan auki maalauksen jälkeen.
Kuten tuossa edellä on mainittu, puhdasta alumiiniosaa ei saa jättää käsittelemättä ennen maalausta ettei se hapetu. Nyt siis mietin pesenkö navat esim. Sinolilla välittömästi lasikuulapuhalluksen jälkeen, koska on epävarmaa kuinka kauan kestää ennen kuin niihin saadaan pulveriväri. Vai olisiko jokin muu kemikaali parempi? Puhallus ja maalaus tapahtuvat eri paikoissa eri aikoina.