Cali on hieman hankala ajaa kaupunkijonossa yms. nytkyttelevässä matelussa. Siinä on huomattava nykäisy kun lisää kierroksia ja vähän vauhtia. Se myös aiheuttaa runsaasti vaihtamistarvetta erityisesti mutkaisilla ja mäkisillä teillä. Asia on aiheuttanut harmitusta vuosien kuluessa. Olen ymmärtänyt sen johtuvan laihasta seoksesta. ( Voin olla väärässäkin...)
Veljeskunnan kierrätyksestä sain käsiini Booster Plugin. Asennus oli nopea mutta helppo, eikä asennussanoja tarvittu lainkaan. En syvällisesti perehtynyt valmistajan ylisanoihin, mutta toimintaperiaatteen toki ymmärsin. Hieman skeptisenä ajaelin pitkän koeajon erityisesti etsien em. hankalahkoja olosuhteita. Mitään mittauksia en tehnyt, mutta tuntumaa tuli - käytän Mutu-menetelmää.
Mielestäni vehje tekee minkä lupaa; Nykiminen on liki hävinnyt, kaasuvaste on parempi ja pehmeämpi. Samalla 2-3 vaihteiden käyttöalue laajeni alakierroksilla.
Mikään ihmeidentekijä kapine ei ole, mutta olen siihen hyvin tyytyväinen - tekee minkä lupaa ja pyörän käyttäytymisen muutos on tuntuva.
Juu - tiedän!
Kyseessä on periaatteessa tarpeeton lisäpalikka, koska ECUn karttoja jne. voi muuttaa ja modifioida. Vaan kun pitäis sitten hankkia ohjelmat ja kilkkeet sekä opetella yritä-erehdy-kiroile -menetelmällä mitä lopulta pitäis tehdä. BP on nopea ja yksinkertainen tapa jolla sain haluamani muutoksen.
Eikä tarvi rassata yhdenkään gruppolaisen hermoja...
Kertovat kulutuksen lisääntyvän. No, jos se lisääntyy 10% => ~1€/100km lisää bensakustannusta.
Onkos sillä sitten merkitystä...