Kirjoittaja Aihe: Uusi V100  (Luettu 33211 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Uusi V100
« Vastaus #60 : Lokakuu 28, 2022, 17:07:45 ip »
Ja S-versio maksaa 24 190 €.
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Uusi V100
« Vastaus #61 : Marraskuu 12, 2022, 07:46:38 ap »
Vertailu, jos haluaa osta uuden moottoripyörän tänä vuonna 1000 -1300 cm3:  :o

 Euro 17 -21000
MG V100, BMW 1200, HD Sportster, Honda 1100, Indian 1200, KTM 1290SD, Kawa Versys 1000,
Suz 1000, Triu 1200-mallit

 Euro 21 -25000
MG V100S, BMW 1250, KTM Sup Adv, Kawa Z, Duc 1100, HD Pan Ame1250, Suz 1300

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Uusi V100
« Vastaus #62 : Huhtikuu 03, 2023, 13:11:16 ip »
Perusmalli koeajettu Modicassa upeassa kelissä 8)
Pidän enemmän eri tyyppisistä pyöristä, mutta huonoksi en voi V100:sta moittia -
Vaan olikin miellyttävä kokemus, vaikka alusta ja hallintalaitteet eivät olleet itselleni optimaalisissa säädöissä.
YouTuben hehkutuksissa on perää - ei pelkkiä maksettuja mainoksia.

T,
Jukka   

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi V100
« Vastaus #63 : Huhtikuu 09, 2023, 19:20:03 ip »
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2023, 21:18:59 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi V100
« Vastaus #64 : Heinäkuu 01, 2023, 19:42:26 ip »
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2023, 15:51:04 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi V100
« Vastaus #65 : Toukokuu 01, 2024, 17:01:51 ip »
Motorrad 26.4.2024: "Le Mans:in paluu?"

Kannessa + näyttävä 5 sivun juttu.  Perustuu toki Oberdan Bezzin piirroksiin mutta tällä kertaa Motorrad -lehden toimeksiannosta.

"
Jos V100-moottori kelpaa itse italialaisille muistuttamaan vanhoista mallinimistä ja moottoripyöräkonsepteista, niin MOTORRAD:illa olisi myös muutama idea historian elvyttämiseksi...Esimerkiksi uusi Le Mans, puhdasrotuinen V2 -sportti. Oberdan Bezzi tarttui MOTORRAD:ia varten piirustuskynään ja laajensi ensimmäisen V7 Sportin konseptia sen matalat ohjaustangot huomioiden ikoniseen 850 Le Mans:iin ja ainutlaatuiseen ja haluttuun MGS-01 Corsaan.

Tuloksena on sporttipyörä, joka perustuu nykyiseen V100 Mandelloon. Le Mansissa on teräsputkirunko ja kantava V100-moottori. Koska sporttiset ohjaustangot tarkoittavat hieman vähemmän
jousitusliikettä kuin V100:ssa on (runsas 130 millimetriä), on koko moottoripyörää moottoreineen kallistettu enemmän eteenpäin.  Alustan perustana on suora välirunko ja monoswing:iin kiinnitetty jousitus.  Ratkaisu mahdollistaa selkeän näkymän kevyeen Marchesini:n 7-puolaiseen vanteeseen oikealta (pakoputki ei peitä takapyörää). V100:n vesijäähdytteinen V2-moottori on hyvä lähtökohta, sillä sen teho on 115 hv (1042 ccm). Muutamat lisähevosvoimat olisivat kuitenkin tervetulleita; hieman lisää puristuksia alkuperäisiin 12,6:1 nähden ja sporttiputki: 130 hv on ehdottomasti mahdollista.

MOTORRAD -ehdotus V100 Sportiksi perustuu "V100 Le Mansiin". Ohjaustanko on vaihdettu ja katteet jäävät pois. Muuten samat osat kuin urheilullisessa sisaressaan, mutta tämä keskittyy enemmän vauhdikkaisiin maantielenkkeihin ja reippaaseen sunnuntaiaamun hauskanpitoon jossa ollaan jyrkissä kallistuskulmissa usein.
"
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2024, 20:41:54 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uusi V100
« Vastaus #66 : Toukokuu 01, 2024, 21:16:26 ip »
Eräät moottoripyörävalmistajat laittavat ahtimen huippumalliinsa. Eiköhän tähänkin voisi sellaista ajatella. Teho, normipäästöillä, olisi noin 150hv. Näin mekaanisella ahtimella. Turbo on hieman hankalampi konstruktio.