Asioista yleensä perillä oleva lähde (Dave Richardsonin Guzziology 5.4) listaa taulukossaan ehkä lähimmäksi malliksi/variantiksi "V65, SP, C, TT, Florida, NTX" ja kyseisellä rivillä sitten kolmen eri tahon suositukset:
Moto Guzzi: Bosch W5 DC, Lodge 2 HL tai Marelli F8 LCR
NGK: BP8ES
"Me" (as I would use in my own bike): NGK BP7ES
Gap: 0,6 (0,023")
Ja sitten on seuravalla sivulla juttua noista epäjohdonmukaisuuksista ja Richardson perustelee omaa poikkeamaa NGK:n suosituksesta sillä, että hänen sanojensa mukaan NGK on yleensä valinnut kylmemmän tulpan (suurempi numero) ja jos kerran väärin pitää arvata niin kylmemmän tulpan valitseminen on ainakin turvallisempaa, "välttyäkseen sulaneilta männiltä / avoiding melted pistons". Pari poikkeustakin on. En kyllä ymmärrä miten se perustelee Richardsonin valinnan olevan oikeampi, mutta onhan hänellä kai aika kova maine.
Mutta minulla ei ole oikeasti mitään kokemusta aiheesta enkä ota vastuuta mahdollisesta väärän asiantuntijan valitsemisesta, taulukossa alunperin olleista virheistä, väärän rivin valitsemisesta tai omasta kirjoitusvirheestäni.
Olli