Molemmat vaihtoon.
Alkavaa pittingiä paremmassa ja pitkälle ehtinyt vaiva toisessa. Tirkistelepä ne nokat kertaalleen. Ovatko siistit? Moottorikoneistamo hioo ne uudelleen oikeaan muotoon jos on koveruutta tai keskellä nokkaa suurempi läpimitta. Samalla voivat myös nitrata akselin niin ei kulu hetikään.
Mites se toinen puoli? Jotain ongelmaa on ollut tässä pyörässä. Ei kulumia tapahdu näin nopeasti. Mutta jos nokka-akselin nokat ovat kunnossa molemmin puolin niin uudet nostimet ja hyvät öljyt matkaan niin matka jatkuu. Toki voi, jos epäilyttää, laittaa mukaan RVS-käsittelyn. Kun metallin lisäaine RVS, tai vastaava, on öljyn joukossa niin kovaa ajoa vain niin voiteluteho paranee kun rauta muuttuu liukkaammaksi.
Niistä ongelmista: liian pieni venttiilivälys aiheuttaa kulumia. Toinen, todennäköisempi, on huono/väärä öljylaatu. Tai sitten on tehtaalta lähtenyt huonoa tavaraa. Historia tietää että on niinkin käynyt mutta ei juuri pyöräsi valmistuksen aikoihin. Tekniikka on hyvin koeteltua yli 70 vuoden ajalta. Tämä kohde ei ole muuttunut sinä aikana. Pois lukien muut konekonversiot. Niissä on, muunmuassa, kaksikin nokka-akselia.