Mielelläni ostaisin paljon Motonetista ym. Mutta lopputulos on varsin usein vain väärä osa, vaikka mitä tietoja antaisi myyjälle. Myyjän pitäisi saada palkkansa että selvittää minkä osan tarvitsen, ja jos ei se siihen pysty ja vaiva on nähtävä itse, niin ihan sama tilata netistä.
Edellisessä elämässä elätin itseäni myymällä merkkiliikkeessä varaosia, kaiken muun ohella.
Yleensä osa oli oikea, mutta asiakkaalla oli sopimaton ajoneuvo siihen varaosaan...
Toki virheitä sattui, kuten kahdesta vaihtoehdosta arvattu väärä,
Varaosanumero oikea, mutta osa siellä laatikossa väärä jne.
Yleisin ongelma oli se, että asiakas ei oikein tiennyt, mitä ollaan ostamassa tai sitten sitten se rekisterinumero ei ollut tiedossa ja arvailtiin.
Jos asiakas sanoo: kaksi ovinen Nissan Almera Timo, niin ei siinä kannata jatkaa kummankana ajan tuhlausta, varsinkin, kun rekisterinumeroa kysyessä vastaus oli punainen.
Vielä sananen tuosta Motonetistä.
Vaikka yleiseti luullaan, niin Motonetissä ei ole montaa varaosamyyjää.
Ainoat varaosamyyjät löytyy sieltä sivukopista, jossa lukee AD ja vain yritysasiakkaille.
Motonetin muu henkilökunta on kaupan sopparilla töissä, eli myyvät uistimia, sirkkeleitä, lampunjalkoja, varaosia ja hiomapaperia.
Joten ihan ei kannata heitäkään mollata aiheesta, koska eivät ole varsinaisia varaosamyyjiä, joten moite Motonetin johtoportaaseen.
Kaupan sopapri tarkoittaa n. 1600€ kuukausipalkkaa +lisät ja varaosamyyjän palkka n. 2500€ ja ei lisiä, koska he tekevät arkisin 08:00-16:00