Hmmm. Rengas alkaa pullistua ilmapalloksi kun kudokset antavat periksi. Omalle kohdalle on osunut viime kesänä sellainen tapaus että ajeltiin täydellä kuormalla ja takarengas alkoi vajentua hiukan huomaamatta, kunnes sitten nuljuminen tuntui niin selvästi että oli pysähdyttävä tutkimaan tilannetta. Rengas oli niin kuuma ettei sen päällä saattanut lepuuttaa paljasta kättä. Rengas oli vähän ajettu ja se korjattiin liimanarulla, mutta noin sadan kilometrin kuluttua renkaalle tuli sikotauti, eli siinä alkoi kylki pullistua. Kudokset pettivät ilmeisesti kuumuuden seurauksena. Tuossa Matin tapauksessa ei varmasti ollut kuumenemisesta kyse, mutta epäilen että vauriosta ei voi syyttää, ainakaan kokonaan, tien kuntoakaan. Huonoilla teillä joutuu nykyään ajelemaan niin paljon, että tuon tyyppiset vauriot pitäisi olla kovasti yleistymään päin. Valmistusprosessissa tapahtunutta kämmää ei voi sulkea pois laskuista. Vikaa voi olla kudoslangoissa tai niiden tartunnassa kumiseokseen. Kuluttajan kannalta olisi hyvä ratkaisu viedä rengas ostopaikkaan ja ja sanoa että paskan möitte. Hyvällä zägällä viesti voisi mennä valmistajalle saakka, joka parhaassa tapauksessa ottaisi kantaa asiaan. Kaikille valmistajille feedback on aina tärkeä signaali, jota ei voi sivuuttaa kintaalla viittaamalla.