Vaikea sanoa haitoista mitään; Molykote A:sta ei tahdo löytyä mitään data sheetia mistään, mutta vastaavasta Rocol ASO R:stä löytyy, ja siinä korostetaan, että kyseinen lisäaine on tarkoitettu mineraaliöljyn ominaisuuksien parantamiseen.
Teoriassa lienee mahdollista, että synteettisen, lisäaineistetun öljyn ja tällaisen lisäaineen yhdistäminen voisi aiheuttaa jonkinlaisia ei-toivottuja kemiallisia reaktioita, vaan tuskinpa on käytännön merkitystä.
Lähdin koko asiaa pohtimaan ihan siitä syystä, että noita lisäaineita ei enää noin vaan lähivauhtikaupoista löydy, ja alkoi kiinnostamaan, mikä nyt italialaisen sarvitraktorin peräruuvissa on niin poikkeuksellista, että vaatii hankalasti saatavia lisäaineita toimiakseen. Käsitykseni on, että V700:n alunperin suunniteltu perä oli jo 850:lle suunnittelultaan alamittainen, ja aikakauden perusöljyillä ei tahtonut kestää ilman asianmukaista aikansa lisäaineistusta.
Enpä usko, että Guzzin perässä rasitukset ovat ihan lähellä esimerkiksi kiihdytysautojen voimansiirron vastaavia, joten sellainen öljy kyllä kelpaa omaan käyttöön. Muutama ajolenkki nyt GT:llä tehty, hyvin pysyy synteettiset sisällä eikä perä tunnu kuumalta käden alla.