Kirjoittaja Aihe: Kaakonkulma Kesäkahvila Kiessi  (Luettu 2182 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Kaakonkulma Kesäkahvila Kiessi
« : Heinäkuu 18, 2021, 18:17:09 ip »
Hiljaista oli,

Pari uskalikkoa kävi paikalla voimiaan ja pyöriään säästämättä. Toisella jumitti etujarrun pääsylinteri jo tullessa (20v pelannut moitteetta ja nyt jo vikuroi...) ja toinen tuli pikavauhtia Lappeenrannasta edustustehtävistä.  Oli nimittäin juhlavaa kun "Willimiesajot Saimaa Road Race" -polkupyöräkilpailun matka-ajon letka lähestyi n. 50 km/h. Edessä ajoi 3 moottoripyörää (tähän toimeen kelpaa vain kansalaisluottamusta nauttivat kokeneet motoristit, joilla peli pysyy näpeissä yllättävissäkin tilanteissa, itse en tohtisi lähteä tuohon paikkaan).Letkan keulilla vastaantulevien kaistalla lähestyi vakain tuumin julma valkoisin renkain varustettu Eldorado. Kuskilla totinen ilme naamalla ja vasen käsi valmiina käskyttämään vastaantulijat pientareelle. Hyvä meininki.  Kiirettä kuului pitäneen sitten kun piti ajaa vielä kahdeksi Kiessiin. Tuollaisiin vauhteihin ehdotan harkittavaksi kuvan mukaista katetta...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2021, 13:39:54 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Kaakonkulma Kesäkahvila Kiessi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2021, 12:17:06 ip »
Kiitos Mika. Kyllä tuolla verbaliikalla nouset suurien pyöräilykisaselostajien Jukka Pakkanen, Ismo Nykänen ja Peter Selin joukkoon.

Mutta olihan se taas mielenkiintoinen sunnuntaisessio. Operoitiin kolmella moottoripyörällä johtoauton ja päätuomariauton välissä. Aina kun yksi pysähtyy ottamaan pysäytettävää sivuun niin seuraava pyöräkuski ottaa etumiehen paikan ja sillä tavoin se rullaa. Välillä ajetaan neljääkymppiä, välillä sataa neljääkymppiä.
Peilit äärimmäisen tärkeät. Se fillaristien pääjoukko tulee todella lujaa. Saarentie kapeutensa, mäkiensä ja mutkinensa vuoksi oli erityisen haastava. Lisäksi siltakapeikot (3 kpl) jotka ovat mäkien alla ja kaarteissa. Samaan aikaan oli paljon mökkiläisiä liikenteessä. Kyllähän siinä tuli useita kymmeniä pysäytyksiä ja lähes jokaisen kuskin kanssa puhekontakti. Olisiko ollut kuutisenkymmentä kisaajaa. Yksi kolari. Kilpailija ajoi pysäytetyn auton keulaan.

Maalialueella päätuomari kiitteli meitä motokuskeja varsin vuolaasti. Sanoi, että kympin arvoista työtä.
Pyöriä oli kyllä liian vähän. Vain viisi. Kolme kärjessä. Yksi keskellä pääjoukon takamiehenä ja yksi perässä vapauttamassa pysäytettyjä ajoneuvoja. Motot auttaa vain kilpasarjan kuskien suoritusta. Kuntosarja on sitten omillaan.

Mutta ne sankarit, fillaristit. Reitti Guzzin mittarin mukaan 114 km ja kärjen keskinopeus 42 km/h. Syvä kumarrus.