Ruiskut (Itse asiassa koko moottorinohjaus, sytkä ja ruutta samassa boksissa.) tuli pikkuguzzeihin muutama vuosi sitten. Etuna kaasuttimiin on säätämisen tarpeen minimaalisuus. Huollon yhteydessä voipi tarkistaa kaasuläppien synkronoinnin alipainemittareilla. Muu ohjelmointi sujuu esim. maahantuojan toimesta mikäli sellaista tarvetta yleensä ilmenee. Lisäksi helppo asentaa virityspalikoita huijaamaan ruiskua ja sytytystä, esimerkiksi PowerCommander, tms.
Jos taas pelkää sähkölaitteita ja korjaamiskelvottomia sähkörasioita ja tykkää värkätä kaasareiden kanssa niin mikäs siinä. Molemmat järjestelmät on tarkoitettu toimimaan.
Suosittelisin sähköisellä moottorinohjauksella varustettua mallia sen helppouden ja toimintavarmuuden suhteen.
Itse asiassa voisi heittää kysymyksen siitä että kenellä. miten ja missä mallissa (Ruiskun tyyppi?) on ruisku toiminut huonosti tai ei ollenkaan? Onko vika ollut sytytyksessä, ruiskutuksessa, mekaanisissa osissa (suutiimet, läppärungot, vivustot) vai jossain muualla? Laitan tästä tuonne tekniikkapulelle kysymyksen. Guzzeissa ruiskuja on ollut jo noin kahdenkymmenen vuoden ajan ja kovin vähän on tullut vastaan tietoa vioista. Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin kaksi ja niistä toinen oli selkeästi huollon töppäys ja toinen ohikulkijan tekemä jäynä kun nykäisi käyvästä moottorista tulpanhatun pois. (Tämä jälkimmäinen tapahtui maahantuojan esittelypyörälle.) Molemmilla kerroilla vaihdettiin koko järjestelmä uuteen.
mm