Kirjoittaja Aihe: Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....  (Luettu 5760 kertaa)

  • Vieras
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« : Huhtikuu 24, 2007, 10:30:40 ap »
Hei,

Nevada 750 on kovasti alkanut kiinnostaa. Joissain on välillä merkintä i.e. eli missä vaiheessa koneeseen on tullut ruisku ja onko siinä sitten mitään järkeä/etua vs. kaasarimalleihin? Kannattaisiko siis uudempi vai vanhempi, tarkoitus on toki ostaa niin uusi ja vähän ajettu kuin vain mahdollista budjetin mukaan.

Jos joku haluaisi luopua guzzistaan, nevada tahi muu custom-henkinen, saapi tarjota.


-Olli
(wanna-bee guzzi-kuski :-) )

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2007, 03:21:40 ap »
Ruiskut (Itse asiassa koko moottorinohjaus, sytkä ja ruutta samassa boksissa.) tuli pikkuguzzeihin muutama vuosi sitten. Etuna kaasuttimiin on säätämisen tarpeen minimaalisuus. Huollon yhteydessä voipi tarkistaa kaasuläppien synkronoinnin alipainemittareilla. Muu ohjelmointi sujuu esim. maahantuojan toimesta mikäli sellaista tarvetta yleensä ilmenee. Lisäksi helppo asentaa virityspalikoita huijaamaan ruiskua ja sytytystä, esimerkiksi PowerCommander, tms.

Jos taas pelkää sähkölaitteita ja korjaamiskelvottomia sähkörasioita ja tykkää värkätä kaasareiden kanssa niin mikäs siinä. Molemmat järjestelmät on tarkoitettu toimimaan.

Suosittelisin sähköisellä moottorinohjauksella varustettua mallia sen helppouden ja toimintavarmuuden suhteen.

Itse asiassa voisi heittää kysymyksen siitä että kenellä. miten ja missä mallissa (Ruiskun tyyppi?) on ruisku toiminut huonosti tai ei ollenkaan? Onko vika ollut sytytyksessä, ruiskutuksessa, mekaanisissa osissa (suutiimet, läppärungot, vivustot) vai jossain muualla? Laitan tästä tuonne tekniikkapulelle kysymyksen. Guzzeissa ruiskuja on ollut jo noin kahdenkymmenen vuoden ajan ja kovin vähän on tullut vastaan tietoa vioista. Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin kaksi ja niistä toinen oli selkeästi huollon töppäys ja toinen ohikulkijan tekemä jäynä kun nykäisi käyvästä moottorista tulpanhatun pois. (Tämä jälkimmäinen tapahtui maahantuojan esittelypyörälle.)  Molemmilla kerroilla vaihdettiin koko järjestelmä uuteen.

mm 

  • Vieras
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2007, 13:23:05 ip »
Jep. Olen jo vakuuttunut että ruisku pitää olla. Mitenkäs muut mallit, esim. California? Ja milloin tuohon Nevadaan siis on ruisku tullut?

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2007, 13:24:32 ip »
oj kirjoitti:
Lainaus
Hei,

Nevada 750 on kovasti alkanut kiinnostaa. Joissain on välillä merkintä i.e. eli missä vaiheessa koneeseen on tullut ruisku ja onko siinä sitten mitään järkeä/etua vs. kaasarimalleihin?
-Olli
(wanna-bee guzzi-kuski :-) )
Nevadaan taisi tulla ruiskut vm. 2004 alkaen. Californiassa ovat olleet jo parikymmentä vuotta, kuten motomatti kertoikin.
Kimmo

 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2007, 13:26:00 ip kirjoittanut Kimmo »
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2007, 14:40:55 ip »
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
oj kirjoitti:
Lainaus
Hei,

Nevada 750 on kovasti alkanut kiinnostaa. Joissain on välillä merkintä i.e. eli missä vaiheessa koneeseen on tullut ruisku ja onko siinä sitten mitään järkeä/etua vs. kaasarimalleihin?
-Olli
(wanna-bee guzzi-kuski :-) )
Nevadaan taisi tulla ruiskut vm. 2004 alkaen. Californiassa ovat olleet jo parikymmentä vuotta, kuten motomatti kertoikin.
Kimmo

 

 1995 asti californiaa on saanu vielä kaasareillakin. Sen jälkeen ainoastaan ruiskulla.

 
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

  • Vieras
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #5 : Huhtikuu 28, 2007, 02:56:17 ap »
Moro, mulla ois musta vm-94, ikäisekseen ihan siisti, ml. 25000km, pyydään:( pito

vaikeiksien vuoksi, soittele 040-849 1560 Tapsa

Kaijus

  • Viestejä: 806
Nevadan mallit vuosien saatossa? Ostomielellä....
« Vastaus #6 : Huhtikuu 28, 2007, 06:26:08 ap »
2004 loppukesällähän tuo Nevada Classic i.e. markkinoille tuli. Kyseessä on aivan uusi malli edelliseen Nevadaan verrattuna eli tuo ruisku ei ole ainoa muutos. Meillä kun ei ole sitä vanhempaa koskaan ollut, niin en nyt osaa kaikkea uutta luetella, mutta parhaiten erot huomaa kun pääsee niitä vierekkäin vertailemaan. Moto Italian pojilta varmaan saisi tarkkaakin tietoa.

Kiva pyörä. Osta pois.  

Ruiskun luotettavuudesta on samoja kokemuksia kuin Motomatillakin. Ensimmäinen mulla oli 90 mallin Cali III ja sitten 97 Cali 1100i eikä häiriön häiriötä näinä vuosina.

Ja samalla tavalla tuntuu tuon pikkukoneen kanssa olevan asiat.

Googlettamalla "guzzi nevada" tulee esille monenmoista positiivista testiä pyörästä, ulkomaan kielillä toki, esim.

http://www.motorcyclecruiser.com/guzzi7501st/

Vapputerveisin

Kaijus

 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2007, 11:15:00 ap kirjoittanut kajk »