Ihan peruserona on se että Power Commander maksaa rahaa ja sillä voi tehdä vain osittaista säätöä. Ei mitään kovin syvällistä. Riittää kyllä kyseisen vaivan poistoon. Muokattavaa ei ole paljoa.
GuzziDiag on ilmainen. (Poislukien sen että joutuu ostamaan sovitinkaapelit tietokoneen ja moottorinohjauksen välille. Kyseessä muutaman kympin sijoitus.)
GD:llä pystyy lukemaan kaikkia moottorinohjaustiedostoja joita Guzzeissa on käytetty ja muokkaamaan 90-luvun lopulta alkaen ilmestyneitä moottorinohjauksia. Lähinnä asian opiskelu ottaa aikaa. (TunerPro) Tietenkin toimenpiteiden protokolla pitää oppia. Pari kertaa kun on opetellut niin homma sujuu jo.
Vianhaku on GD:ssä, eli ihan perusvarustuksella ilman muita erillisohjelmia, sujuu helposti, vikailmoitusten lukeminen suomenkielellä ja niiden nollaus.
Sitten lainopillinen neuvo: Power Commanderin, tai vastaavan, asentaminen moottoripyörään on yksiselitteisesti laitonta. Kun taas GD:n käyttö perusmuodossaan on täysin laillista huoltotointa.
Kun ryhdytään säätämään eli otetaan TunerPro käyttöön ollaan harmaalla alueella lain suhteen. Toisaalta muokkauksesta ei jää mitään sellaisia jälkiä joita voisi esim. merkkihuollon laitteilla löytää.
Potilas on 03 California Ev Touring josta lähinnä alapään aivastelua ja kaasuun vastaamista pitäisi saada nätimmäksi.
Ilmiö on hyvin tyypillinen. Asia vain pahenee ajan kanssa. TunerPro:lla häiriö on poistettavissa yhdellä käynnillä ruiskutuksen peruskarttaa muokkaamalla. Valmiiksi muokattuja karttojakin on saatavilla mikäli pyöräsi on vakiokunnossa. Muunmuassa pakoputkisto on vakio.
Jos ilmanottoa tai pakoputkistoa on muutettu on siis muutettava moottorinohjausta laajemmin. Aiheen keskusteluosiossa on myös aiheen tiimoilta juttuja.
Jokainen tekee itse nämä muutokset. Toki apuna voi olla asiaa tunteva henkilö.
GuzziDiagilla ei, tietojeni mukaan, ole kukaan saanut pyöräänsä tomimattomaksi. Toki ensimmäinen toimi on tallentaa varmaan paikkaan pyörän moottorinohjauksen (Nykyään moottorin- ja ajonhallinan.) koko tiedosto. Muutaman minuutin toimi pyörämallisi suhteen.