Tarkoitat varmaan öljypohjan korotusosaa?
Siinä on vain neljä öljykanavaa. Enpä ole koskaan miettinyt että kummin päin Mutta ainakin niin että kanavat osuvat öljypohjan vastaaviin kanaviin. Nurinpäin ei osu.
Tiivisteiden kanssa voi myös nuukailla. Käytän itse samat tiivisteet moneen kertaan, kunhan ovat ehyet: tiivisteliimaa vain toiselle sivulle eli aina öljypohjan puolelle jolla se liimaantuu kiinni öljypohjaan ja toiselle puolelle sivellään vaseliiniä. Kiristyksen jälkeen pyyhitään ylimäärä pois ulkopuolelta. Näin toimien öljypohja on seuraavankin kerran helppo irrottaa eikä tarvitse vanhaa tiivistettä raapia koneen puolelta pois makuultaan vaan kaikki käy hygieenisesti työpöydällä. Vaseliinistä ei ole haittaa öljypohjassa.
Tiivisteliiman annostelu kannattaa pitää minimissään. Kuitenkin koko liimattavalle alalle. Liimaa annostellaan ja levitetään niin että sitä on vain läpikuultava kerros puhtaan alumiinin pinnassa. Jos on liikaa se pursuu öljypohjan puolelle ja jää tukkimaan öljyn karkeasuodatinta. Näitä tapauksia on tullut monia vastaan. Liiasta liimasta ei ole kuin haittaa.
Omia kehitelmiäni vain hieman tuoreemmassa kalustossa:
http://www.motomatti.fi/2015/07/california-adamant-moottorioljynvaihto.htmlMoottori on kuitenkin sama noin 950cc.
Öljynmäärä tässä mallissa mitataan tikku kierrettynä pohjaan. Mutta silmä oppii kyllä arvioimaan öljymäärän kiertämättäkin: kierteen matkan verran on eroa mittaustuloksessa.
Tämmöinen tarviketikku on kätevämpi:
http://www.motomatti.fi/2020/05/california-adamant-uusi-oljytikku.htmlSiinä on kuitenkin yksi vaiva: jos huohotin menee tukkoon niin kampikammion paine voi pulpauttaa mittatikun pois paikoiltaan. Hukkuu tien oheen ja muutenkin on ulkopuolella öljyä. Olen tämän kokenut jo 80-luvulla että nyt osaa jo varautua. Vesi öljyn joukossa muodostaa kylmälimaa ja se kun jähmettyy niin se suorastaan liimaa kanavia umpeen.