Apukaapeleilla annettu starttiapu tosiaan antaa sellaisen vaikutelman, että kuin konetta yrittäisi käyntiin terveellä akulla vieraasta telineestä, mutta riippuen apukaapeleiden nipistimistä, voi apu olla aika marginaalinen. Omassa Brevassa alkuperäinen akku aikoinaan veteli viimeisiään, jonka merkkinä oli se, että solenoidi veti, mutta elektroniikka huomasi, että jännite tippui liian alas, joten se keskeytti starttausyrityksen siihen. Ei siis antanut yrittää pyörittämistä liian pienellä jännitteellä. Luonnollisesti kokeilin starttia myös apukaapeleiden kanssa irrallisesta akusta, joka oli autosta jäänyt pakkasella eläkkeelle, mutta kevätkelissä antoi virtaa aivan hyvin pikkutarpeisiin. Siitä ei ollut apua tuohon pulmaan ja epäilin vahvasti, että systeemissä täytyy olla jokin vika, mutta taisi olla Nurmi, joka puhelimeen vastasi, että apukaapeleilla huonoa akkua pystyy auttamaan vain kun kaapeleiden nipistimissä on tarpeeksi pinta-alaa virran mentäväksi. Totta puhui. Vika korjaantui kun ostin uuden akun.