Kirjoittaja Aihe: Guzzin maahantuonti ja varaosat  (Luettu 11946 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2021, 17:29:36 ip »
Lainaus
Kiitos! Tarpeeni ovat hyvin 'perinteiset'. Vaativimmissa tapauksissa pitää kääntyä ammattilaisten puoleen.
  / VP
Jos on vain katteen korjauksesta/maalauksesta kyse niin tuo aiemmin mainitsemani Effetto on osannut laittaa sävyt kohdilleen.
Kerro terveisiä minulta.

mm

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2021, 19:52:20 ip »
Varaosia saa sieltä ja täältä, kuitenkin asiantuntevaa ja siten luottamusta herättävää merkkiin vihkiytynyttä huoltajaa, teknistä neuvojaa ja myyjää ei taida ehtiä kasvamaan kun edustus vaihtuu tätä tahtia.
Kasi vee ei vee kasi

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2021, 22:18:20 ip »
Varaosia saa sieltä ja täältä, kuitenkin asiantuntevaa ja siten luottamusta herättävää merkkiin vihkiytynyttä huoltajaa, teknistä neuvojaa ja myyjää ei taida ehtiä kasvamaan kun edustus vaihtuu tätä tahtia.

Kerrottakoon että perusosat. kuten laakerit, suodattimet ja jarruosat ovat tavanomaisten Guzzimallien osalta sitä mitä muissakin pyörissä. Toki pitää tietää mitä hakee. Usein käy niin että kaupan tiskillä nousee kädet ylös vaikka takana hyllyssä on kaikki mitä perushuoltoon tarvitaan. Asia on kaupallinen tosiasia.

Muutama tietäjä on edelleen olemassa. Yksityissyyssyistä en voi kertoa kertoa tarkemmin. Italia Importin jälkeen Make Tammisillassa tietää. Hän on ammatinharjoittaja. Voi olla ettei heti vastaa. Yksi löytyy Lempäälästä. Rautapyörä on toiminimensä. Pohjanmaalta Pekka P. on asian puolesta asioinut. On myös muita Guzzihuoltoja joita löytyy Gruppon sivuilta: https://www.guzziclub.fi/hscms/moto-guzzi.html
Valitettavasti lista ei ole ihan tätä päivää kaikin osin.

Jos yrittäjän puhelin soi koko ajan niin eihän hommista tule mitään. On toki muitakin, Tapsa laajoine tietoineen edesmeni kuten Heippakin mutta Make on hengissä ja alalla. Jos ei vastaa niin on hommissa.
Oma hommani on, enimmäkseen, kuten Jussikin ja Ydistyksen jäsenistä muutaman muunkin osaajan/tietäjän, halutessaan valistaa tietämättömiä. Guzzi-osaajia on tässä maassa yllättävän taajassa. Lisäksi olemme varsin hyvin linkittyneitä. Ehkä kannatta hankkia Gruppon kalustoluettelo. Ei jäsenyys maksa paljon. https://www.guzziclub.fi/

Valitan että pelataan etunimillä tai kutsumanimillä/nettiosoitteilla vaan sille on syynsä.
Jos haluaa, ja miksi ettei, netistä ja alan keskusteluista löytyy kaikenlaista.

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #18 : Tammikuu 07, 2021, 09:17:44 ap »
En käsitä, miten tää viesti meni osion Kerhotuotteet alle.

Mutta se kuului näin:
Olisiko sellaiselle osiolle tilausta, jossa listattaisiin Guzzi-osia Suomessa ja maailmalla toimittavia liikkeitä ja kokemuksia niistä ?
Listaan voisi laittaa kokemuksiaan muistakin mp-tavaran toimittajista.
Vielä yksi GT, kiitos.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #19 : Tammikuu 07, 2021, 10:20:09 ap »

Kerhon pääsivuilla on kattava lista.
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

mosa

  • Viestejä: 362
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #20 : Tammikuu 07, 2021, 14:17:30 ip »
Eikö Guzzeilla oo tällä hetkellä lainkaan maahantuojaa?
mosa

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #21 : Tammikuu 07, 2021, 17:45:20 ip »
Kuukausi-pari sitten kuului epävirallista tietoa, että Piaggio ei ole jatkamassa Brandtin kanssa maahantuontisopimusta, mutta sen jälkeen ei ole asiasta ainakaan virallisesti mitään tiedotettu. Lienee Brandt siten tällä hetkellä ainakin vielä kuvioissa mukana, koska ainakin heidän nettisivujensa mukaan kaikki näyttäisi olevan kuten ennenkin. Aiemmin huhuttiin, että maahantuonti siirtyisi ruotsalaisten käsiin, mutta siitäkään ei ole mitään virallista siis.
Jouko
 

JenniF

  • Viestejä: 5
  • V85TT vm 2019
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #22 : Tammikuu 08, 2021, 18:12:22 ip »

Guzzi on harvinaisempi merkki ja varmasti joihinkin vanhempiin malleihin voi olla vaikeampi saada jotain tiettyä osaa, mutta  Norge ei kuitenkaan ole mikään "vanha" malli, joten se on aika yllättävää, ettei siihen löydy enää katteen osia maailmalta. Tämmöinen käytetyn osan linkki kuitenkin löytyi. Naarmua ja jotain näyttäisi olevan.
https://www.ebay.com/itm/113608779216
Jouko


En halua viedä otsikon aihetta sivupoluille, mutta merkin harvinaisuus tuli ilmi, kun pari päivää sitten "kilpailutin" Vintagen, vm 2008, vakuutusta. Ifin laskuri ei antanut tarjousta, vaan olis pitäny soittaa ja pyytää tarjous puhelimitse. Oli kuulemma sen verran harvinainen pyörä?
mosa


Pakko kompata, Ifillä kävi samoin, 2019 V85TT:n kanssa. Luulin et puuttuisi uutuuttaan, mut näemmä näin ei olekaan... ja hinta >:( Ifillä oli kyllä kalleinkin, mitä selvitin muualtakin. Muilla vakuutusyhtiöillä sai kyllä hinnan laskureilla, ehkä vähän outoa ettei Ifillä. Ja kun tässä ihmetellään, niin, oisin ajatellut et tässä guzzissa ois ollu halvempi liikennevakuutus kuin 2009 Suzuki bandit 1250:ssa, mut ei.. ja vielä et hintaskaala oli tod laaja, useita satasia vuositasolla.

mosa

  • Viestejä: 362
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #23 : Tammikuu 08, 2021, 18:22:14 ip »
Kilpailutuksen tuloksena valitsin POPin. Esimerkiksi Vintagen (vm-08 kokovuoden jatkuva) liikennevakuutus vain vähän päälle satasen. Kaskoja en viitsi maksaa yli 10 v-kulkupeleistä.
mosa

mosa

  • Viestejä: 362
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #24 : Tammikuu 09, 2021, 16:57:49 ip »
Vakuutusmaksuihin vaikuttaa tiätty monet seikat, muiden ohella asuinkunta eli missä kulkupelit on kirjoilla. Ite oon kirjoilla Hesassa, mutta vietän/oon viettänyt suurimman osan ajastani vapaa-ajan asunnolla Kymenlaaksossa ja myös ajelen enimmäkseen aivan muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Huvikseni vertasin vakuutusmaksuja Hesan ja vapaa-ajanasunnon sijaintikunnan kesken, niin ero hinnoissa kaikkien kulkupelien osalta oli huomattava, Hesan eli omaksi "tappioksi" >:(
mosa

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #25 : Tammikuu 09, 2021, 17:32:57 ip »

Ehdottaisin, että näistä kylläkin tärkeistä vakuutusmaksuasioista voitaisiin jatkaa spekulointeja jo foorumissa aiemmin perustetussa topicissa:

 https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=7710.0

Maahantuonti- ja varaosa-asiat ovat asiana mielestäni oma ja varsin tärkeä asia jäsenistölle, joten olisiko kirjoittelut ja asiat pidettävä kuitenkin mahdollisimman lähellä otsikkoa? Näin ne sitten löytyisivät helpommin foorumin haku.toiminnollakin.

Jouko


motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #26 : Tammikuu 09, 2021, 18:15:09 ip »
Olen ymmärtänyt että, muutaman kerran kaatuneena ja kolaroineena, on vakuutusyhtiö hankkinut puuttuvat osat tai korvannut pyörän mikäli on ollut kaskovakuutus. Eikä aina ihan päivän hintaan. Muutoin olen korjannut, lähinnä käytetyillä osilla tai omavalmisteosilla vauriot.

Tuoreemmilla Guzzin omistajilla, suurella todennäköisyydellä, on ymmärrettävästi hankalaa osien hankkimisen suhteen koska kaikki ei käy niin hienosti kuin valtamerkkien kanssa. Ennen oli paremmin.
Itselläni on kokemusta myös valtamerkeistä. Kerhollani niitä on pitkät rivit talvisäilytyksessä. Kuten omanikin siellä pääosin ovat.
On siis vertailupohjaa. Päähuomio ei ole siinä mitä osat maksavat vaan siinä mistä niitä saa. Hinta ei ole ollut este. Myös valtamerkkien osalta.

Jos nyt olisin nyt noin kolmekymppinen ja harkitsisin uuden pyörän hankintaa niin se olisi selkeästi H-D. Ei halvin eikä hienoin. Mutta palvelupaikka myymälöineen ja huoltoineen muutaman kilometrin päässä.
Silloin, kun ajattelin nuoruuteni edullisesta valtamerkistä luopua, silloinen japanialainen merkki, oli Guzzi pitkän harkinnan tuloksena, mutta valinnan suoritin viimeisillään BMW vja Guzzin välillä. Guzzi taisi olla halvempi mutta toisena asiassa painoi myös että huolto silloisesta asuinpaikastani, Ylöjärveltä katsellen oli tarpeeksi lähellä silloisessa Piikkiön pitäjässä. Myös lähempänä oli kaksi Guzzin merkkihuoltoa.

Toki valintaan vaikutti myös se että silloin kaupan buumi Neuvostoliittoon oli erittäin tuottoisaa. Niissä kuvioissa pyörin. Vaikka nuuka olenkin toisarvoisten seikkojen suhteen on mp ollut aina se johon sijoitan omaksi mielihyväkseni. Merkki siis voisi olla toinenkin. Auto, asunto, kesämökki, ym on ollut vähemmän merkityksellistä moottoripyöräilyn suhteen. Monet pitävät friikkinä sillä tiedän että kun alkaa mennä huonosti tai tulee muita tarpeita unohdetaan moottoripyöräily ensimmäiseksi. Minulla on pahankin paikan kohdalla ollut aina mp. käytössäni. Näin vanhemmiten on Rouva kyllä mennyt ykköseksi. Sitten tulee Kerho ja kolmanneksi California 1400 GTS + muut pyörät.

Kaikkiin konsernin pyöriin olen saanut varaosia: Benelleihin ja Guzzeihin. Muista merkeistä en nykyään oikein tiedä.

Lienee suurin osa nykyisistäkin guzzisteista olla Moto Italian aikaisen asiakassuhteen "uhreja". Myöhemmin mukaan tulleet eivät ole saaneet sellaista kastetta Guzzismiin kuin me, me vanhat, saimme. Toisaalta, meillä vanhoilla on myös tietoa pitkältä aikaväliltä.

Sellaista toivoisin että kun on kysymys jonkin pyörämallin tekniikasta niin olisi helpompaa jos kysyjä ilmoittaa pyörän valmistusvuoden ja tarkat mallitiedot. Ei siis ostovuotta. Versioita kun on erinomaisen paljon. Toisinaan tarvitaan jopa valmistusnumeroa että oikea malliversio selviää.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #27 : Tammikuu 11, 2021, 13:40:43 ip »
On hyvää jos palvelut , varaosat ovat lähellä HD-omistajille ja hän lisäksi tykää
ruuvaamisesta.
Mitäs muuta on hyviä ominaisuuksia; ääni, arvo, remmi ja amerikkalaisuus ?
Tai ovatko Harleyt nykyään paremmat kuin ennen?  :)

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #28 : Tammikuu 11, 2021, 14:15:00 ip »
Vertailupohjaa on. Nimittäin Kerhossani ylitti H-D lukumääräisesti japsimerkit että pitkään vallassa olleen Guzzin.
Kaikenmerkkisiä pyöriä olen huoltanut ja korjaillut. 2000-luvulta tähän päivään asti kaikilla merkeillä on laatutaso noussut. Vähiten japanilaisilla, eniten eurooppalaisilla kun on ollut varaa nostaa tasoa. H-D on myös parantanut merkittävästi. Huonoa heillä on ollut viimeksi 80-luvulla. Tämä siis kapealla otannalla omien harrastuspiirieni kautta koettu. Kukaan kerhoni H-D-omistajista ei huolla eikä korjaa pyöräänsä. Jopa pesu- ja vahaushomma jää liikkeen tehtäväksi. liikkeen Suurin osa hyödyntää lähistöllä toimivaa H-D Tamperetta. Sen tiedän että halpaa se ei ole. Kerhollani on verstasnurkkaus joka joutaisi purkaa pois sillä niin vähän sillä on käyttöä nykyisin.

Mielestäni H-D on, jos merkki kiinnostaa, käypänen käyttöpyörä mikäli huollattaa ja korjauttaa sen merkkihuollossa. Asia jota en ole hyödyntänyt omissa pyörissäni takuuhuoltoja lukuun ottamatta. On ollut aikaa tehdä asiat itse.


EJ

  • Viestejä: 58
Vs: Guzzin maahantuonti ja varaosat
« Vastaus #29 : Tammikuu 11, 2021, 16:33:50 ip »
Mikäs nyt on?
Juoskaa mutkia.

Känkkäränkkäpäivä?
Vai mitähän lie tuo nyt mahtaakaan tarkoittaa suomeksi.  ::)