Kirjoittaja Aihe: California 1100, letkut imukurkussa?  (Luettu 2093 kertaa)

RuutiMG

  • Viestejä: 30
California 1100, letkut imukurkussa?
« : Tammikuu 05, 2021, 10:38:11 ap »
California 1100, -94 Kaasutin kone

Mitä on imukurkuista lähtevien letkujen tarkoitus? Yhdistyvät t-kapplaeeseen ja siitä letku taakse älyboksille. Katkesi liitos tappi boksista ja tuli vaan mieleen tämän systeemiin tarpeellisuus...
Jatkoon vai ei?


Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1100, letkut imukurkussa?
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2021, 10:53:22 ap »
Säätää sytytysennakkoa kuorman mukaan.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: California 1100, letkut imukurkussa?
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2021, 11:25:40 ap »
Suosittelen muitakin ko mallin omistajia katsomaan näiden letkujen kunnon.
Murtuma letkussa haittaa sytytysajoitusta, teho putoaa, erityisesti kiihtyvyys heikkenee, kone voi pitkän ajan kuluessa kärsiä karstoittumisesta. Sama koskee loppupään kaasutinmallisia pikkulohkojakin kuten Nevadaa. Letkut murtuvat ajan kanssa. Vaiva on yleinen.

Myös imukanavien/kaasutinten balanssi pitää olla kunnossa. Siihen tarvitaan kaksi alipainemittaria letkuineen ja ruuvimeisseli säätöön.
Jos on epäbalanssia niin sytytysennakkokaan ei ole oikein. Tarkka balanssin säätäjä tukkii säädön ajaksi molemmat letkut niin tulee tarkka säätö tyhjäkäynnille. Muu kierroslukualue säädetään vaijereita säätämällä. Korjaamokirjassa on ohjeet.