Kirjoittaja Aihe: Black week / friday.  (Luettu 5056 kertaa)

Guzzr

Black week / friday.
« : Marraskuu 25, 2020, 14:36:38 ip »
Nyt voi miettiä ens kesän moottoripyörä-harrastusta, kun
saa sopivasti ostoalennuksia. Tilaukseni meni jo XL Moto-firmalle ja sopivanhintaisia tuotteita on esim.
renkaita y m.  Metzeler on suosikkimerkkini.
Vaatteita on enkä väh. vaikeampi ostaa nettikaupasta.(koko).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2020, 15:45:05 ip kirjoittanut Guzzr »

motomatti

Vs: Black week / friday.
« Vastaus #1 : Marraskuu 26, 2020, 01:34:22 ap »
Olen jättänyt varustepuolen hankinnan minimiin. Toki katselen tarjouksia ja harkitsen.

Aikanaan olen hankkinut hyvät kamppeet, jopa laadukkaita Gorejuttuja, mutta nyt ne ovat väärän kokoisia sillä kehoni massa on pienentynyt hieman 138kg - 78kg -osastolle. Haittapuolena on että lääkärikäynnin seurauksena olen nyt syöpäseulonnassa koska ei ole yli kuusikymppisen normaalia laihtua. Kakkaa ja verinäytteitä on tutkittu. Kohta tähystetään. Kolme vuotta olen tavoitteellisesti laihduttanut ihan itse.
Silti olen hankkinut tulevaksi suveksi jo sopivaisia ajokamppeita joten näette, ehkä, terveen hoikan sällin ajavan kylillä California 1400 GTS:llä.

Olen, pitkän aikavälin kokemuksella, todennut että kauppias on juonikas ja myy halvalla hyvällä voitolla aikansa tarjouspohjalla. Toki aina voi osua asiakkaan tarve ja myyjän tarjous oikein sopivasti. Tulevalla viikolla onkin jo uusi huippumallisto tarjolla.

Olen tullut siihen tulokseen että peruslaatuiset nahkakamppeet ovat päteviä matkamotoristillelle. Sateen varalle sadeasu.
Jutun lopussa ylivoimainen sadesuoja: http://www.motomatti.fi/2020/04/nahkaisten-ajokamppeiden-rasvaus.html
Harmi että siihen on neljänkymmenen vuoden aikana tullut vika.

Jos vaikuttaa siltä että naudan- tai siannahka on arvokasta niin kannattaa käydä isomman kirkonkylän kirpputorilla. Sieltä omanikin ovat, pääosin, kotoisin.

Mikäli on pelko että pyörällä kellahtaa, asia joka käy ennen mittaa liki kaikille, olen filosofioinut että kirpaisee, mutta vain kerran tapauskohtaisesti. Jos pahasti käy. Ne muut kellahdukset, tähän asti, ovat olleet omalla kohdalla hirvikolari, hiukan luita poikki, autokolari muutamalla ruvella, oma huti mutkassa ja muutama muu persluisto asfaltilla. Kaksi edellämainittua ei olisi ollut ajovarusteiden eikä oman osaamisen avun varassa. Muut ovat olleet lähinnä pieniä rupia omassa persiissä ja mielessä pidempään.

Mieluimmin näytän perinteiseltä motoristilta kuin täyteen pumpatulta.
Olkaa tarkkoja mitä puette päällenne milläkin säällä. Malttakaa mielenne. Varsinkin mutkapätkällä. Jos haluaa oikeasti ajaa kovaa niin maasamme on hyviä ratoja. Itse olen tykästynyt Virtasalmen pieniä yllätyksiä tarjoavaan kurvinautintoon.

Tämä ei ole mikään julistus siihen etteikö hyvät varusteet olisivat tarpeen sillon kun niiden tarve on. Enemmän olen nähnyt varusteliioittelun haittapuolia. Kuten nestehukkaa ja tietoisuuden hämärtymistä. Kaikkine oireineen. Ajon aikana.

Voitte kysyä asiasta.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2020, 21:47:24 ip kirjoittanut motomatti »

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Suojavarusteista
« Vastaus #2 : Marraskuu 26, 2020, 08:49:51 ap »
Käytän aina tilanteessa tarvittavia suojavarusteita.

Silmäsuojainten käytön opin nuorena poikana sairaalan toimenpidehuoneessa, kun silmästä poistettiin asbestikuitua.
Kuulosuojaimen käytön opettelin tykkihommissa vähän myöhemmin - pitkän kaavan mukaisesti.
Ajovarusteita käytin aina - ja kunnollisia. Epikriisi Töölön sairaalasta: " Tulee anestesialääkärin saattamana. Kaatunut moottoripyörällä. Asiallinen ajoasu, ei haavoja, ei ruhjeita. "

Minä olen oppinut. Jotkut eivät ole vielä / vieläkään. Aikuisetkaan.

TunturiTT

« Vastaus #3 : Marraskuu 26, 2020, 10:18:23 ap »
Itse olen hieman huono asiakas pyörävarustemyyjille, päivitän ajokamppeita vain tarpeessa, en muodin mukaan. Omat ratakamppeet on pääosin 10-15, mutta sopivat yhä hyvin. Viime kesänä tuli koeponnistettua Kemoran asfalttiin. Lähtevät silti taas ensi kesänä radalle, kun ei oikeita vaurioita tullut, vähän pitää suutarilla pyörähtää.
Saappaat vaihdan, kun alkavat olla liian helpot kävellä, eli nilkat ovat pehmenneet. Kypärä vaihtuu n. 5 vuoden aktiivikäytön välein.
Katukamat on sitten erikseen, mukavuus menee niissä jossai roolissa. Hanskoja voisi kyllä katsella.
Kurahommissa onkin liki kaikki uutta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Hajakenttä

« Vastaus #4 : Marraskuu 26, 2020, 19:14:09 ip »
Lainaus
Epikriisi Töölön sairaalasta: " Tulee anestesialääkärin saattamana. Kaatunut moottoripyörällä. Asiallinen ajoasu, ei haavoja, ei ruhjeita. "

Kaimapoika on sellainen jäärä, että ei sitä sairaalaan saa ehjin nahoin menemään muuten kuin nukutettuna.  ;D

Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2020, 21:43:35 ip »
Ryhdyin miettimään ajovarusteitani tarkemmin.
Osoittautui että ovat pitkälti pyöräkohtaisia. Kullakin pyörällä kun on eri tarkoitus.
Sporttisella pyörällä on ihan eri kamppeet kuin customilla ajellessa.
Veteraanipyörillä ajankohtaan viittaavaa jos mahdollista. Asiaan pitääkin kiinnittää huomiota josko löytäisi ihan alkuperäistäkin varustetta.
Trikellä ajellessa, jos sää sallii, niin ihan vain farkut, nahkarotsi ja tossut. Viileämmällä säällä nahkapukineita. Sadehousut tavaratilassa.
Enduroa kun ei enää ole niin rypemiskamppeet olen laittanut kiertoon.

Tyypillisesti ajelen mahdollisimman vähillä varusteilla liki minimitasoa.
Kypäriä on montaa mallia: kolme erilaista umpipottaa ja saman verran avokypäriä mutta eri rakenteilla. Toisissa visiiri ja yhdessä Climax-tyyppiset suojalasit.

Guzzr

« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2020, 12:26:50 ip »
  Nestehukka ja ... oireita.
Mitä oikein tapahtui ajon aikana mm ??

Itse jouduimme tähän tilanteen kuumassa lämpötilassa polkupyöräajon jälkeen Gran Canarialla pojan kanssa
mountainajossa asfalttitiellä.
Liian vähän juomaa (ei mitään) ja ruokaa, ainoastaan pari paikallista tomaatteja pienviljelijän puutarhasta
ja sit. tuli oireita. Enemmän hänelle.   

motomatti

« Vastaus #7 : Marraskuu 28, 2020, 13:08:47 ip »
Nestehukka ja vaikeuksia hallita moottoripyörää.

Näin voisi otsikoida tuttavapariskunnan mp-matkailua lämpimällä säällä Alppien eteläpuolella viimeisen päälle hienoissa ajovarusteissaan.
Liian pitkät ja liian aikataulutetut siirtymät ja niistä väkisin kiinni pitäminen. Kaikki kun oli varattu ja maksettu etukäteen näiden tuttavien toimesta. He myös määräsivät vauhdin.
Piti viheltää peli poikki. Minulla ja rouvalla ei ollut ongelmia kun oli ihan vain farkut ja avokypärät sekä kivennäisvesipullo ja pikkupurtavaa matkassa.

Erään pikkukaupungin torin laitaan tämä pariskunta sitten sammahti. Siitä eteenpäin otimmekin sitten komennon koska totesimme ettei heidän tavoitteensa tule onnistumaan vaikka Saksan ja Itävallan osalta asia sujuikin varsin hyvin vaikkakin jo silloin oli havaittavissa pieniä hankaluuksia kuten navigaattorin ohjeiden ymmärtämättömyys ja aikataulun venyminen eksymisen vuoksi.

Siinä torinkulmassa puiden varjossa syötimme ja juotimme heitä ja kävimme varaamassa huoneet yöpymistä varten. Sekin oli virhe sillä saimme maksaa myös heidän huoneensa.

Paluumatkalla Saksassa laivasatamassa he kaatuivat suoralla kadulla ja kyytiläiseltä meni sormi poikki ja tuli ruhjeita. Taaskin syynä lämpöhalvauksen ja nestehukan oireet kuljettajalla. Syynä kiire koska laivaliput oli ostettu ja maksettu jo ennemmin.

Jälkikirjoituksena mainittakoon että tämä pariskunta vaati jälkeenpäin meiltä korvauksia käyttämättömistä mutta ennakkoon maksetuista majoituksista.

TunturiTT

« Vastaus #8 : Marraskuu 28, 2020, 18:50:31 ip »
Juomareppuja saa ostettua urheiluliikkeistä. Niitä myös myydään crossivarusteena. Sellainen seuraavalle kesäseikkailulle matkaan, niin ei nestehukka yllätä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #9 : Marraskuu 28, 2020, 23:48:20 ip »
Lainaus
Juomareppuja saa ostettua urheiluliikkeistä. Niitä myös myydään crossivarusteena. Sellainen seuraavalle kesäseikkailulle matkaan, niin ei nestehukka yllätä.

Juu, hyvä ja tarpeellinen ohje. Tiedetään. Vaan väännäpä kokemattomalle.
Vaikka en ole kovin aktiivinen keskivertomotoristi mutta kokemuksineni opastamana on tullut sen verran useasti käytyä että etelämmässä käyminen ensikertalaisille ei ole aivan selvä. Ei ehkä edes toisella kertaa. Ylimielisyyttä ilmenee. Valitettavasti meni suhteet poikki ex-seurueen kanssa. Vrt. aiempi tarina.

Olen oleskellut useita kuukausia sekä työ- että vapaa-ajalla etelässä. (Ranska, Itävalta, Sveitsi, Italia, Kroatia, jne.) Nykyään mietin vain että lähtisinkö vuosijuhdille vaiko en. Ehkä hyvän ja kokeneen seurueen mukana olisi kivaa. Rauhallisesti. Ajan kanssa. Nautinnollisesti.

motomatti

« Vastaus #10 : Joulukuu 03, 2020, 21:38:17 ip »
Jos joillekin jäi uteliaisuus aiemmasta maininnasta syöpätutkimukseen menosta niin ainakaan suolistossa ei sitä ole havaittu. Eikä mitään muitakaan oireita ole. Jokohan uskovat että vanhakin ihminen osaa laihduttaa sairastumatta. Tuo Velipoikakin on aika ohkainen. Että kannustusta sinne Kangasalle myös.

Guzzr

« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2020, 08:56:30 ap »
Ja ei se ole niin vaarallista kuin oli em. 20-30 vuotta sitten. Lääketiede on kehittynyt valtavasti ja yleensä potilaat selviävät nykyään syöpästä. Monta asiaa vaikuttaa.
Toinen asia: covid-19 on ottanut  miljoona ihmisiä pois maailmalta jo.
Kolmas:  Black fridaytilaukseni ei ole vielä saapunut, pari viikkoa on mennyt kun ens viikko tulee vastaan. Eilen sain vastauksen sähk-postilla :
Rahat, 350 eur on otettu tililtä, tilaus ei ole tullut xl-firmalle ja saan odottaa uusi viesti firmalta. Ei e ole niin helppoa  tää verkko"kalastus.(ostaminen.)

Guzzr

Black week/friday.
« Vastaus #12 : Joulukuu 17, 2020, 07:27:25 ap »
Eilen saapui black friday - toinen paketti ja sieltä löytyi Metzeler renkaita paistettuja Chiinassa 0920. Päivä ennen tuli ensimmäinen
paketti, se myös alihankkijafirmalla suoraan kotiin. 23.11 oli tilaus tehty. Lähettäjän osoite oli Malmö.
Nykyään liikkuu pakettejä 100 miljoonaa kpl , kuulin Ylen TVohjelmasta - ja nousussa sanottiin , ja kaikenlaisia ongelmia on ollut
mutta ohjelmassa kolme logistiikkayrityksiä(Posti,kin ) lupaa parannusta tulevaisuudessa.

Onneksi ei ollut kesäaika. Muuten mp,kin oli saanut odottaa jos renkaita olis olleet loppuunajettuja. Kyllä lähifirmoilta tietysti olis
löytynyt renkaita ja työvoimaakin.  Olen huomannut että on hyvää olla kotona kulutusosia jos yhtäkkiä tarvitsee.
Ja ei olis ollut hätää kun kotona talleista löytyy muita moottoripyöriä.(En laittanut kerhon kalusteluetteloon muita kuin Moto Guzzi Le Mans)
 Tällä hetkellä; Italialainen, Saksalainen ja 3 Yamahaa, 2 Kawasaki ja Hondan. Näistä kolme on museo-moottoripyöriä - ja kuljettaja mukana VMPKssa.
 Kaikki ovat yli 750 cc , nopein on ZZR, mukavin FJR, vanhin BMW -1980  (kun GL 1000 vm 1976 on vaihettu FJRään) . Pikkuparannustyön alle on GPZ 750.
 Pian museorekisterissä Le Mans V 1991  ja FJ 1100. Poika ajaa Aprilia Shiver,in jälkeen nykyään Yamaha 800,lla. Valkoinen CB 750 on ollut mun 80-luvun
puolivälistä.

Saa toivoa hyvät moottoripyöräajo"kelit" ensi kesäksi.(ajattelen viiruksia, ja muita tähän vaikuttavia asioita).  8)

Tässä oli  se ongelma :  Myyjä ei saanut tilauksen heti - atk-ongelmia.

Urpo ja Turpo

Vs: Black week/friday.
« Vastaus #13 : Joulukuu 17, 2020, 09:10:28 ap »
Nykyään liikkuu pakettejä 100 miljoonaa kpl , kuulin Ylen TVohjelmasta - ja nousussa sanottiin , ja kaikenlaisia ongelmia on ollut
mutta ohjelmassa kolme logistiikkayrityksiä(Posti,kin ) lupaa parannusta tulevaisuudessa.

Pakettien toimitus vaatii nykyään enemmän omatoimisuutta kuin aikaisemmin. Tässä pari esimerkkiä kuukauden sisään:

-Paketti lähtee Saksasta, Suomessa jakelijana Postnord. Seurannassa lukee, että paketti on saapunut Suomeen, vastaanottajaa
pyydetään ottamaan yhteyttä jakelun sopimiseksi. Asiakaspalvelija sanoo, että hyvä kun soitit, meillä ei ole tästä jakeluosoitteesta
tiedossa muuta kuin postinumero.

-Suomesta lähtenyt paketti viipyy, jakelijana Posti. Seurannassa lukee, että luovutettu vastaanottajalle jossainpäin Helsinkiä.
Asiakaspalvelija selvittää ja lähettää sähköpostia, jonka mukaan paketti on meidän ruokakaupan Postitoimipisteessä.
Siellä pakettia ei löydetä odottaessa, mutta soittavat myöhemmin perään iloisen uutisen: paketti noudettavissa.

Pekka

« Vastaus #14 : Joulukuu 17, 2020, 19:12:25 ip »
Amerikasta tuli paketti ihan normaalisti. Kuten tapoihin on ennekin kuulunut, lähetys jumitti ensin pari viikkoa USPS JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTERissä ja sen jälkeen odotti vielä viikon verran lentokentällä, ilmeisesti tännepäin lentävää konetta, missä tilaa paketille. Näin seurannan mukaan.
Yhteensä reilu kolme viikkoa, ei paha.
Kotimaassa Alkolla nettitilauksen toimitusaika liki kaksi viikkoa.
Sohc van Helmi.