Olen jättänyt varustepuolen hankinnan minimiin. Toki katselen tarjouksia ja harkitsen.
Aikanaan olen hankkinut hyvät kamppeet, jopa laadukkaita Gorejuttuja, mutta nyt ne ovat väärän kokoisia sillä kehoni massa on pienentynyt hieman 138kg - 78kg -osastolle. Haittapuolena on että lääkärikäynnin seurauksena olen nyt syöpäseulonnassa koska ei ole yli kuusikymppisen normaalia laihtua. Kakkaa ja verinäytteitä on tutkittu. Kohta tähystetään. Kolme vuotta olen tavoitteellisesti laihduttanut ihan itse.
Silti olen hankkinut tulevaksi suveksi jo sopivaisia ajokamppeita joten näette, ehkä, terveen hoikan sällin ajavan kylillä California 1400 GTS:llä.
Olen, pitkän aikavälin kokemuksella, todennut että kauppias on juonikas ja myy halvalla hyvällä voitolla aikansa tarjouspohjalla. Toki aina voi osua asiakkaan tarve ja myyjän tarjous oikein sopivasti. Tulevalla viikolla onkin jo uusi huippumallisto tarjolla.
Olen tullut siihen tulokseen että peruslaatuiset nahkakamppeet ovat päteviä matkamotoristillelle. Sateen varalle sadeasu.
Jutun lopussa ylivoimainen sadesuoja:
http://www.motomatti.fi/2020/04/nahkaisten-ajokamppeiden-rasvaus.html Harmi että siihen on neljänkymmenen vuoden aikana tullut vika.
Jos vaikuttaa siltä että naudan- tai siannahka on arvokasta niin kannattaa käydä isomman kirkonkylän kirpputorilla. Sieltä omanikin ovat, pääosin, kotoisin.
Mikäli on pelko että pyörällä kellahtaa, asia joka käy ennen mittaa liki kaikille, olen filosofioinut että kirpaisee, mutta vain kerran tapauskohtaisesti. Jos pahasti käy. Ne muut kellahdukset, tähän asti, ovat olleet omalla kohdalla hirvikolari, hiukan luita poikki, autokolari muutamalla ruvella, oma huti mutkassa ja muutama muu persluisto asfaltilla. Kaksi edellämainittua ei olisi ollut ajovarusteiden eikä oman osaamisen avun varassa. Muut ovat olleet lähinnä pieniä rupia omassa persiissä ja mielessä pidempään.
Mieluimmin näytän perinteiseltä motoristilta kuin täyteen pumpatulta.
Olkaa tarkkoja mitä puette päällenne milläkin säällä. Malttakaa mielenne. Varsinkin mutkapätkällä. Jos haluaa oikeasti ajaa kovaa niin maasamme on hyviä ratoja. Itse olen tykästynyt Virtasalmen pieniä yllätyksiä tarjoavaan kurvinautintoon.
Tämä ei ole mikään julistus siihen etteikö hyvät varusteet olisivat tarpeen sillon kun niiden tarve on. Enemmän olen nähnyt varusteliioittelun haittapuolia. Kuten nestehukkaa ja tietoisuuden hämärtymistä. Kaikkine oireineen. Ajon aikana.
Voitte kysyä asiasta.