Omiin pyöriini olen noita levyn ja keskiön välissä olevia holkkeja sorvaillut. Mutta tuskin teen sitä toisille koska jos jotain sattuu niin ketäs siitä syytetään.
Tuo jousiprikkojen häviäminen huolettaa. Yksi merkittävin syy siihen on että jarrusatulan, tässä tapauksessa kaksipuoleisen ja nelimäntäisen männistä ainakin yksi on jumiintunut.
Syitä voi olla useita mutta päällimmäisenä epäilisin männän ja sylinterin väliin päässyttä likaa tai vettä, jos pyörä on ollut ulkosäilytyksessä pitkähköjä aikoja. Vesi, varsinkin se keväällinen suolavesi jota märästä tiestä lentää, on päässyt tekemään korroosiota.
Toinen syy voi olla että jarrupala on jumiintunut hieman vinoon. Sen huomaa siitä että jompi kumpi paloista, epäilen sisäpuolista, on eri paksuinen toisesta päästään.
Käytännössä jarru on laahannut lievästi.
Koska jarrumäntiä on kahdeksan etupäässä niin yhden tai kahden männän toimimattomuutta, kun vaiva kehittyy hitaasti, ei huomaa ennen kuin on jo vika pahentunut.
Helpoin keino on asentaa uudet jarrulevyt ja niille uudet palat. Toki yhdenkin levyn voi vaihtaa jos löytää samanlaisen.
Tässä normaalia jarruosien vaihtoa ja huoltoa vastaavasta rakenteesta:
http://www.motomatti.fi/2012/08/moto-guzzi-breva-1100-etujarrulevyjen.html