Niin se aika kuluu. Kyllä tässä jo voi laittaa vaatetta päälle.
Tänä kautena tosin en ajanut kertaakaan ilman nahkoja tai gorea (ilman lämpövuorta toki ajelin).
Säät ovat vaihdelleet. Yksi kierros oli viikon turistireissu Hki - Virolahti - Imatra - Ilomantsi - Suomussalmi - Evijärvi - Virrat - Hki, jolloin ei satanut ollenkaan, aurinko vain paistoi ja illalla itikat tanssivat. Kuukausi sitten päätin käydä Utsjoella kahvilla ja kävin myös. Olin yön mennessä Kuusamossa ja toisen Ivalossa ja ajoin sieltä sitten yhteen putkeen Helsinkiin saaliina kilo hillaa. Suolle riisuin kyllä isoimmat kamppeet. Nukkuessa ei ollut mitään ajopukua.
Siinä tuli tullessa Sodankylän jälkeen yhdessä kohtaa sellainen sadekuuro, että mitään en nähnyt, en yhtään mitään. Pysähdyin hetkeksi odottelemaan. Hiljeni sitten.
Hyvä kesä oli. Läheltä piti -tilanteita vain yksi, mutta sitä pelottavampi. Olin menossa nelostiellä Viitasaaren kohdalla ohituskaistaa kahden ylämäkeen kihnuttavan rekan ohi, kun se takimmainen päätti lähteä sen toisen kanssa kilpa-ajoon ja käänsi eteen. Ovat nuo Guzzin brembot hyvät. Kiitos ja ylistys. Loiva käry tuntui nenässä eli ihan lopussa alkoi olla ns. köyhän miehen integraali lukossa. Mitä paria kavereiden pyöriä olen kokeillut, niillä kaikilla olisi tasan pitänyt mitata, miten hyvin siihen kaiteen ja rekan väliin mahtuu.