On olemassa monenlaisia tapoja laittaa kone laulamaan sulosointuja.
Jotain ehkä tietäisin; värkkäsinhän sitä itsekin...

Ensin kannattaa laittaa mekaniikkapuoli kuntoon. Venttiilien välyksen säätö on aika kriittinen tuolle nypytykselle. Se on tehtävä joka kevät. Onneksi pyttyjen kannet on suunniteltu tähän huoltoon kätevästi esille...
Läppien vipujen välissä on yhdustanko, ohut rosteripuikko, sen päissä olevat kuulanivelien muvikupit kuluvat kuravedellä väljiksi. Ne on helppo ja halpa vaihtaa joka kevät. Jos ne holkkuvat tulee nypytystä varmasti. Jos kuulat ovat ruostuneet ne on hiukan vaikeampi vaihtaa. Pitää ottaa vivut pajalle pylväsporaan ja porata niitatut kannat pois. Sitten voikin jo asentaa kunnon suojatut metalliset kuulanivelet. (Toisessa on vasenkätinen kierre.)
Nypytytstä aiheuttaa helposti myös läppien resonanssivipotus. Sekin vähenee niillä metallisilla ja painavammilla kuulanivelillä, mutta yhdystangon muuttaminen paksummaksi tekee sen vielä paremmaksi. Tein 10 mm rosterista ja hyvä tuli.
Imutasapainon säätö on tehtävä aina kun venttiilien välystä on säädetty. Sitä varten täytyy ensin tehdä TPS-reset GuzziDiagilla. Se tehdään em. yhdystanko irroitettuna ja läppien levätessä pyhäruuvveihinsa, joita tietenkään ei ole kukaan koskaan säädellyt! Imutasapaino säädetään anemometrillä ensin tyhjäkäynti-ilmaruuvit suljettuna ja 4000 kierrosluvulla. Säätö tehdään vasemman läpän vivustossa olevalla yhdystangon pituutta muuttavalla ruuvilla, tai jos sitä ei ole, itse yhdystangon pituutta säätämällä sitä kiertämällä kuulanivelien kierteissä. Sitten sama tyhjäkäynti-ilmaa säätämällä tyhjäkäyntikierroksilla. Sitten toistetaan säätö 4000 kierroksella yhdystangolla ja taas tyhjäkäynti-ilmaruuveilla ja niin monta kertaa, että imu on tasalla kaikilla kierrosluvuilla.
Tällä harjoituksella saa nypytyksen pois tehtaan kartallakin – ja toisaalta, saa nypyttämään millä vaan kartalla jos huonosti tekee.