Eikö pyörä kertonut vikatilan johtuvan liian alhaisesta rengaspaineesta?
Vai eikö kuljettaja osannut tulkita vikailmoitusta oikein?
Hyvä kysymys sieltä Lännestä. (Satun olemaan täällä Itä-Savossa Mökillä koronakaranteenissa runsaitten rasitteideni vuoksi.)
Edelleen 1400-kokemuksella: ei kerro. Kertoo vain että vikaa on ja matkanteko hidastuu.
Ensin vilkkuvat ABS ja luistonesto ilmoittaen että eivät ole toiminnassa ja sitten myös päävaroitusvalo joka saa aikaan vikasietotilan. Monissa vikasietotiloissa eivät renkaisiin liittyvät varoitusvalot syty. Jonkinlainen logiikka siinäkin. Vika on silloin muualla kuin renkaissa, voi päätellä.
Sinänsä mielenkiintoista että koskahan ja minkä vian vuoksi järjestelmä laittaa pyörän kulun jäihin?
Valmistajan/markkinoinnin kannalta arvaillen sellainen toimi voi olla haitallinen...
V7 III:sen systeemistä tietämättömänä veikkaisin että sieltä ECUn tiedostosta asia saattaisi löytyä. Mittaristo ei, ilman oireenmukaista tulkintaa, sitä tuskin kertoo. GuzziDiag on näissä asioissa etevä. Suomeksi. Suosittelen.
Pitääpä kertoa tämäkin: voimansiirto
Voimansiirto on käsite joka alkaa tankin korkista ja kaasukahvasta. Kaikki mikä liittyy voimasiirtoon on sen tuottamisen ja toimittamisen alla. Kaasuvaijeri on osa voimansiirtoa: sitä kiristäen voimaa tulee oletusarvoisesti lisää. Jos ei tule, tulee siitä vikailmoitus. Alkaa P0 eli peenolla. Perässä kohdentavia numeroita. Eikä ole, jostain kummasta syystä, sama kuin autopuolella. Että unohtakaa se taulukko.
Huollolle tämä on helppoa kunhan on oivaltanut koko systeemin viestit. Silti voi mennä aikaa. Nyt ei vain tarvita monia mittauslaitteita sillä monet mittaustiedot ovat luettavissa järjestelmän sisältävistä viesteistä tai lukuarvoista. Toki pitää olla tieto siitä mikä mikä lukuarvo on oikea edes likimain.