Guzzidiag piuhat kyllä löytyy
En laskisi liikoja tuon varaan, mutta helppo olisi lukea muistissa olevat viat (varmaan ihan tavanomaista/asiaan kuulumatonta paljon) + tutkia niiden osoittamia paikkoja.
Nollata viat ja lähteä koeajolle + lukea uudestaan, onko ilmaantunut uusia.
Käyttää paikallaan GuzziDiag auki vieressä ja tutkia näytön oikean laidan ikkunan tekstejä, ilmeneekö mitään sieltä.
Käyttää paikallaan ja tutkia GuzziDiag -näyttöön saatavia (itse valitaan) kahdeksaa tulotietoa: miten käyttäytyvät.
Käy laihalla: jo mainittu "tps reset" ja "itseopittujen arvojen nollaus" (lambdasta johtuvat ruiskutusarvojen muutokset) + koeajo.
Muutamassa tapauksessa äskettäin on ollut se moottorin asentoanturi syynä pätkimiseen, puhtaus (ei metallia päässä) + välimatka (kai tässäkin on samantyyppinen kuin vanhemmissa)?
Viimeisenä tulee mieleen hieman mutkikkaampi (jos ei ole harrastanut) työ, tarvitaan karttojen lukemista-pieni muutos ja kirjoittaminen (TunerPro ohjelman käyttö muutokseen): kytketään kokeeksi lambda kokonaan pois päältä.
Moottori toimii "lambda-off" -tilassa pelkästään karttojen mukaan (ja käy käsitykseni/muistini mukaan rikkaalla): vetääkö nyt tasaisesti - jos on näin, vika liittyy lambdan ecu:lle ilmoittamiin arvoihin.