edelleenkään ECU ei anna maita sille ekalle releelle
Onnittelut että yhteys syntyi ("ecu:lle ei kuulemma löydy Suomesta testeriä").
IAW P8 PF09 = Magneti Marelli ecu IAW P8, TPS mallia PF09
Ohjelmisto (”kartat”) = 61600.236.01
Kaikki mikä näkyy, vaikuttaa oikealta, (ilmanpaine, lämpötilat, jne.)
Kaiken mukaan, mitä oli luettavissa olin kuvitellut että viat eivät jää muistiin - että niitä ei ole luettavissa P8 ecusta. Mutta hyvä näin.
Ymmärrän niin että ecu ainakin saa virtaa "ecu" -releeltä, koska siihen saa yhteyden. Siis plus tulee.
Milloin ecu maadoittaa sytytysvehkeitä, että kipinää tulee ? Olen jäänyt siihen käsitykseen aikaisemmista tapauksista "ei sytytä", että moottorin asentoanturin tulo eculle on se joka ratkaisee, milloin aletaan antamaan kipinää. Siis tämä:
"Starting phase: As soon as the starter switch is pressed, the computer powers the fuel pump for a few seconds and determines the throttle angle and engine oil temperature. The computer next receives data on the rpm and the timing which allows it to control the injection and ignition."Miten tätä voisi nyt tarkastella - anturit sähkökuvissa osat 8 ja 9 ?
Siinä toisessa ketjussa missä kipinää ei tullut ja vika löytyi asentoanturista:
"Moottorin asentoanturi mikä sijaitsee jakopäässä vasemmalla ylhäällä. Sen liitin, mikä on tankin alla, oli siisti mutta vastusmittaus osoitti katkosta kaikissa navoissa. Liitimessä on tosiaan merkitty +, - ja S. S on häiriösuojasukka, kela on + ja - välissä. 700 ohmia pitää siis löytyä + ja - väliltä."
Jos starttaa GuzziDiag -kiinni: tuleeko mitään uutta näyttöön ? Jos valitset näkyviin vaikka kaasun asennot ja sytytysasiat ja GuzziDiag -päällä starttaat, ilmeneekö mitään näyttöön?