Vertailla en osaa, on niin vähän kokemusta muista kuin Nevadasta, pelkkiä koeajoja.
Tuo 2003 taitaa olla vielä "kokometallinen". Uudemmat ovat paljolti muovia: lokasuojat, sivuposket, lamput...
Kaasautinkoneessa ei ole ECU ohjelmaa, joka ei ole aivan parhaasta päästä kun siinä on ne päästövaatimukset. Joutuu tekemään uuden kartan, jotta saa kauniin käynnin pintakaasulla, tai sietämään nypytystä. Kaasutinkone käy kauniisti kun se niin säädetään. 2012 taisi tulla jo kaksihaarainen ilmansyöttötorvi yhdellä läppärungolla. 2011 oli vielä kaksi läppärunkoa ja niiden vaatima imutasapainon alituinen säätäminen, joka lienee tarpeen myös kaasarikoneella.
Vaihdelaatikko on Nevadalla teknisesti aika yksinkertainen laite. Sen vaihteet ovat tunnetusti saatettavaa mallia; tosi tarkka kytkimen säädöistä ja lämpötilasta. Välivapaita ei taida pikkulohkon vaihdelaatikossa olla, mutta takertelua 1-2 välillä on tyypillisesti ainakin kylmällä öljyllä.
Ainakin 2011 on erillisjarrut, joista pidän enemmän kuin integroidusta. Etujarru on yksilevyinen, mutta mielestäni hyvin tehokas.
Takaiskarit saisivat olla säädettävät. Nyt se kiinteä paluuvaimennus on melko potkiva.
Kauniit kromatut pinnavanteet pyrkivät tekemään ruostepilkkuja uriinsa. Ei millään meinaa saada pidetyksi tarpeeksi puhtaana ja vahattuna.
Italialaisen mannekiinin kokoluokkaa olen minäkin ja Nevadan Anni (2011 anniversario) kantoi kyllä kevyesti läpi Euroopan ja Alppien yli. Tiukat neulansilmät vuoristossa menivät helposti ja veto oli sitkeää, ei merkkiäkään moottorin stumppaamisesta, joka olisi merkinnyt kaatumista, joka ensikertalaista hiukan jänskätti ihan turhaan. 3110 metriä oli korkeusennätys, eikä sitä huomannut tehonlaskussa mitenkään. Toskanassa oli lämmintä 35° päiväkausia, eikä sekään haitannut pyörän toimintaa. Matkustajaa en olisi niin pitkälle matkalle ottanut Nevadan kyytiin, olisin tarvitessa vaihtanut isompaan malliin. Yksinajossa Nevada on tosi kevyt ja ketterä pyöritellä isommassa lastissakin.
Näiden omapaino on n. 200 kg ja suurin sallittu "lentoonlähtöpaino" 400 kg, joten matkustajan kanssa tulee jo vastaan matkatavararajoituksia. Bensatankki on käyttötilavuudeltaan n, 12 l (14 l brutto, mutta kun täyteen ei voi tankata ja tyhjäksi ei saa) joten erämaissa täytyy olla varabensakin mukana. Nevada pyytää lisää ruokaa n. 200 km:n välein ruiskulla, kaasarista en tiedä.
PS. Mandellossa museossa sain haukkumiet kun lausuin suomalaisittan "Nevada" ja opetettiin monin ankarin sanoin, että se on "Nevaada"!