Bensa- ja öljyletkuja, jos ja kun niitä vaihtelet, kannattaa ostaa asiantuntevasta liikkeestä eikä esimerkiksi varaosamarketista. Öljyn ja polttoaineen kestävyys ei ole nykyään itsestäänselvyys. Kannattaa turvautua tunnettuihin merkkeihin. Kertakäyttöiset letkusiteet voi korvata tavallisilla, hyvälaatuisilla klemmareilla mutta välttää esimerkiksi erästä ruotsalaismerkkiä.
Hydrauliikkaliikkeessä tietävät öljyletkuista enemmän ja voivat tehdä vanhoihin liittimiin tilalle uudet puristusliitokset. Vanhat pitää olla mallina matkassa.
Kertaalleen purin 1100 Brevan melko luilleen. Löytyihän sieltä yhtä sun toista. Esimerkiksi murtuneita huohotinletkuja, johtonippu joka oli suojastaan osin purkautunut mutta mitään varsinaista ikävää rahanmenoyllätystä en kokenut. Liki kaikki sain korjatuksi omin neuvoin.
Yleensä ottaen Breva ei oikutellut niin että olisi aiheuttanut matkan keskeytymistä. Lisäksi miellyttävä ajo-ominaisuuksiltaan. Myös kaksi päällä kunhan olin vaihtanut takajousen kantavampaan.
Millä kohtaa öljyvuoto esiintyy venttiilikopan tiivisteen ja sylinterin alatiivisteen välillä?
On hyvin harvinaista että kannentiiviste vuotaa palotilan ja ulkoilman välillä. Se voi kuitenkin vuotaa öljyä joka tulee kovettuneiden o-rengastiivisteiden läpi venttiilikoneiston pukkien alta. Tiivisteitä on neljä per kansi. Ylimmät ja alimmat kannen pultit eivät ole öljytilassa miltään kohtaa. Silloin vuoto näkyy sylinterin kannen välistä tulevana pienenpienenä vuotona. Varaosakulu on pieni: tarvitaan kahdeksan o-rengasta (4 puolelleen) mutta ennen niiden asennusta pitää pulttien reiät saada öljystä tyhjiksi. Olen kaikissa vanhoissa isolohko-Guzzeissani joutunut tekemään tämä pikkuremontin. Mutta kaikki ovat olleet jo reilusti yli 20 vuotta vanhoja.
Tästä aiheesta sain ohjeet tältä samalta Foorumilta.
Oma 1400:n tulee kohta viisivuotiaaksi. Teen siihenkin vastaavan katselmuksen eli tankki irti, sen sisälmykset irti, Ilmaläppäkotelo irti ja ilmansuodatinkotelo, akku, ECU, ym. irti. Silloin pääsee näkemään miten osat ja rakenteet voivat. Toistaiseksi ei ole isompia ilmennyt. Edellisen kerran ne olivat toimestani irtaallaan kun pyörä oli aivan ajamaton eli uutena. Halusin vilkaista ja katsoa miten laite on tehty. Lisäksi tein joitakin muutoksia toimintohin ja parantelin eräitä rakenteita.
1100 Brevaan en niin laajaa kuviota tehnyt mutta eipä siitäkään paljoa vilkuilematta jäänyt.
Lisäksi GuzziDiag on, erityisesti juuri 1100 CARC-mallistossa, hieno työväline jolla voi hakea vikaa, kuitata vikailmoitukset ja säätää varsin laajasti moottorinohjausta. Sen jälkeiset moottorinohjaukset ja ajoneuvon hallinnan säätöjutut ovat monimutkaistuneet paljon. Mutta voi niitäkin säätää kotioloissa.