Ei se hana ole kuin siltä varalta että pitää tankki irrottaa huoltotöiden yhteydessä. Sähköinen hana on lisäksi kätevä eikä unohdu, toimiessaan, auki. Onhan mahdollista että letkut tai pumppu vuotavat.
Niissä joissa on tankin sisäinen pumppu ja suodatin on hana (Käytännössä yleensä liitin joka sulkee polttaaineen kulun kun se avataan.) vain huoltoasioita ja pidempää säilytystä ajatellen.
Sähköisestä polttoainehanasta, jos se ei toimi enää sähköllä, riittää kun irrottaa sen karan yläpäästä o-renkaan niin hana päästää polttoainetta lävitseen riittävästi. Hanaa ei sen takia tarvitse irrottaa tankista vaan irrottaa vain hanan solenoidin, poistaa o-renkaan ja laittaa solenoidin takaisin.
Usein sähköisesti vioittuneen hanan saa korjatuksi. Olen niitä useita korjannut. Kunhan se o-rengaskin on vain tallella.
Ulkoisessa pa-järjestelmässä pumppu jaksaa vetää sähköisen hanan osittain auki. Pumppu pitää silloin kovaa meteliä eli kavitoi. Hiljalleen ajellen pääsee paikkaan jossa voi tehdä jatkotoimenpiteitä.
Yleisin syy hanan vioittumiseen on johdinten kovettuminen ja katkeaminen. Myös tankin laskeminen pöydälle tai lattialle vaurioittaa hanan johtoja.