Hanan mekaanisen toimivuuden lisäksi se että on riittävästi virtauspinta-alaa. Täälläkin keskustellut henkilö Henko vaihtoi pois vaurioituneen sähköhanan ja korvasi sen vanhemman Quotan hanalla. Hinta SD:llä 21,21€. Henko voinee kertoa sen ominaisuuksista. Tai niiden puutteesta.
Väliaikaisesti, sopivaa hanaehdokasta metsästäessä, voi sähköhanan purkaa ja ottaa sen karan päästä pois pienen o-renkaan. Se avaa bensiinin kulun pumpulle. Karan väliaikaista "jumiuttamista" aukiasentoon en ole tutkinut.
Muutaman sähköhanan olen korjannut. Kaikki ovat olleet sitä mallia jossa johtojen sisäänmeno metallikuoren läpi on pitkulainen. Johtimet on valettu muoviin ja katkeavat juurikin muovin pinnan tasolta. Pienellä jyrsimellä, lähes hammaslääkärin laitteella, olen onnistunut kaivamaan noin puolitoista milliä johtimia esiin ja olen tinannut johtimet niihin. Järjestyksellä ei ole väliä. Johdinsäikeitä ei ole kovin montaa.
http://www.motomatti.fi/2015/04/carillofornia-trike-polttoaineen.htmlTinauksen tukemiseksi olen käyttänyt kuumaliimaa sekä kutisteliimasukkaa siten että johtimet on käännetty hanan suuntaisiksi ja tuettu hanan rukoon. Johtimien liikkuminen estetään täysin hanan välittömässä läheisyydessä.
Samaa kannattanee toteuttaa myös bensiinin määräanturin johtojen suhteen eli tukea johtimet nippusiteellä omaan jalkaansa. Nekin katkeilevat vanhuuttaan.
Ne joilla on vielä sähköhanat kunnossa voivat tehdä ennalta ehkäisevän rakennemuutoksen em. tavoin.
Ps: polttoainepumppu jaksaa vetää toimimattoman polttoainehanan auki. Kuuluu vain kovaääninen vinkuna. Se ei liene terveellistä hanalle saati pumpulle. Tämä siis koskee niitä malleja joissa on tankin ulkopuolinen polttoainejärjestelmä.
Tanki sisäisen järjestelmän omaavien mallien rakenteesta ei hanaa löydy.