Huomenta!
Nyt se on lähellä, meinaan oikea säätö.
Päädyn tuossa muutaman päivän ajelun ja liikennevaloihin sammumisen seurauksena vaihtaa kaasareihin nuo hieman orkkista isommat (45) tyhjäkäyntisuuttimet. Lisäksi kävin eilen illalla moikkaamassa Gusse-setää ja kaasarit saatettiin synkkaan.
Kone toimii kuin unelma, kunhan on lämmin. Tyhjäkäynti on jossain 1200-1300 vaiheilla ja vakaa. Kaasuun tuo vastaa niin kuin tuollainen pikkukone vain voi. Ainoa jäljellä oleva kiusa on tuo todella surkea kylmäkäynnistyvyys. Tänäänkin piti lähteä mäjestä, kun akku alkoi hiipua ennen hörähdystä (tätä ei ole tapahtunut pitkään aikaan).
Gussen testeri näytti, kaasarisynkan lisäksi, jotta imuventtileissä on pientä falskia. Tuo saattaa vaikuttaa starttiherkkyyteen etenkin kylmällä. Pikakorjauksena ei liene muuta kuin kova ajo, josko nuo karstojen poistumisen kautta tiivistyisivät. Pyörähän on ollut enempi vähempi pätkäajossa viimeisen vuoden ja seissytkin suuren osan tuosta. Venttiilitkin kantoivat, kun niin heti ensitoimikseni säätelin.
Vai onko jollakulla vielä jotain kylmäkäynnistyskikkoja mielessä? Kaasun pieni avaus startissa on jo arkipäivää ja ryyppy vaikuttaa ainakin ajossa kokeiltuna...
Terveisin
Tero
Ps. Pikkukonetta ei kuulemma kannata kierrättää yli 7000:n, kuin korkeintaan hetkellisesti. Ottaa kuulemma itteensä, jos painaa pitkää pätkää vaijerit liian tiukalla.
Edit: Ja nyt se näyttää moottoripyörältä eikä pappatunalta. Otin tuulisuojan pois...