Kirjoittaja Aihe: floridan käynti ongelma  (Luettu 38417 kertaa)

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridan käynti ongelma
« Vastaus #15 : Huhtikuu 14, 2007, 13:06:28 ip »
tota mulla on kaasarit sillä kumi putkella kiinni !! tänään se yritti jo käytä tyhjä käyntiä ajon jälkeen !! minkä lämpö arvon tulppia te oletta käyttäneet kärettömäsä !! ongelma on nyt et se aivastaa ja sammuu nyt !! tulpat on nyt b8es !! tuli tosa mieleen et onkohan noi sittekkään oikeat ?!

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
floridan käynti ongelma
« Vastaus #16 : Huhtikuu 14, 2007, 13:34:27 ip »
Yhdestä vanhasta Floridan manuskasta löytyi seuraavat vaihtoehdot tulpille:
Marelli F8LCR
Bosch W5DC
Lodge 3HLNY  V35
Bosch W5D  V35
Lodge 2HL  V65

Onko noista tiedoista mitään apua?

Nevadassa on alipaineletkut jotka lähtivat kaasarin kurkun seutuvilta ja yhdistyivät yhdeksi ja lopulta päätyivät elektroniikkayksikölle. Nämä letkut haperoituvat aika helposti. Saattavat vaikuttaa käyntiin jos vuotavat. Josko Floridassa on sellaiset ja oletteko tarkistaneet niiden kunnon?

Kimmo


 


 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #17 : Huhtikuu 14, 2007, 15:26:44 ip »
Terve!

Vietin pari tuntia tuon oman vempeleen kanssa. Vaihdoin tulpat, ja irrottelin ilmanputsarin. Säädin hieman tyhjäkäyntiseosta ja kylmänä tuo kävikin hieman entista terveemmin (lue: ei niin paksulla seoksella). Jotain on tapahtui sähköpuolella, kun latausvalo ei sammu ollenkaan. Ilmeisesti olen vahingossa törkännyt jotakin johtoa, joka asiaan vaikuttaa. Vai onko parempia ideoita?

Mikä mahtaa olla sellaisen pyöreän alumiinisen releen näköisen judanssin merkitys (päällä teksti: 552 12V WAGNER DOT)? Purkki on kiinni kolmenapaisessa reletelineessä, mutta purkissa on vain kaksi nastaa. Tuo purkki oli löystynyt siten, että se putosi käteeni, enkä tiedä missä asennossa sen pitäisi olla. Mustan (maa) ja oranssien johtojen vai oranssien ja mustasinisen/valkosinisen johtojen välissä? Siis oransseja johtoja menee kaksi samaan nastaan ja toiseen nuo kaksiväriset johdot. Ja kannan kolmanteen nastaan siis musta.

Venttilejä en pääsyt vielä säätämään, kun rakotulkkini on hukassa. Välystä ainakin oikean sylinterin venttileissä oli, kun käsikopelolla koetin. Huomenna saanen rakotulkin...

 

 

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
floridan käynti ongelma
« Vastaus #18 : Huhtikuu 14, 2007, 17:22:16 ip »
dieselflosse: se alumiinikuorinen ötökkä kuulostaa vilkkureleeltä---> kokeile toimiiko vilkut, sillä selviää onko se se. Johdotus selviää kokeilemalla, muistaakseni ei väliä miten päin ne on noissa kaksnapaisissa. Uuskaan ei montaa euroa kustanna, saa joka autovaraosakaupasta.

moottori turpa?: Onko kärjetön sytkä alkuperäinen vai jälkiasennettu? Jos alkuperäinen, on moottorin asennontunnistin luultavammin kytkinkotelon kyljessä ja haistelee vauhtipyörän hammaskehää. Startin ja hammaskehän kohtaamisessa irtoaa aina vähän metallia ja tuo anturi saattaa saada nenäänsä kiinni sopivan metallilastun. Ei muuten tee hyvää käynnille. Eli irti ja putsaten ja takasin kiinni. Näin kaasari isolohkoissa joissa marellin sytkäpokxi, sama periaate mahtaa olla pikkulohkoissakin?? -vai....   Harvinainen juttu tosin mutta ompa osunu kohalle.....

Jos taas se sytkäsysteemi on jälkiasennettu, on se siinä samassa paikassa missä kärjet ovat olleet. Niillä taas on oma sielunelämänsä johon en ole joutunut tutustumaan. (onneksi)

Ja tarkista tosin ne kimmon mainitsemat alipaineletkut jos niitä on. Ja se että ryyppyn käyttöhanikassa on riittävästi vapaata liikettä ettei ryyppy jää kantamaan. Ja että vaijerit liikkuu kevyesti. Kaasarien balanssin oot varmaan jo tarkistanu?

Äläkä laita sitä tenttua....
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2007, 17:57:00 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

JukkaS

  • Viestejä: 63
floridan käynti ongelma
« Vastaus #19 : Huhtikuu 15, 2007, 08:50:40 ap »
Tervehdys. Entisessä V35III ssani oli kerran samanlainen "latausvalo palaa"
 vika. Ongelma johtui huonosta kontaktista. En vaan muista mikä johto oli
kyseessä. Ei kun liittemet auki yksi kerrallaan ja putsaten ja kiinni uudestaan.
hm... olikohan se huono kontakti virtalukossa?
Tästä linkistä löytyy aika hyvä johdotuskaavio tolle V35III:lle.
http://www.thisoldtractor.com/guzzi007/schematics/1977_V35III_V75.gif
t:JukkaS

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
floridan käynti ongelma
« Vastaus #20 : Huhtikuu 15, 2007, 10:47:27 ap »
Tuosta alumiinipurkista eli vilkkureleestä tuli mieleeni, että Biltemasta saa Volvo Amazonin kaksinapaista vilkkurelettä, hintaan 2,50. Toimii oivasti. Käräytin nimittäin Lariostani ko. releen oikosessa olevalla vilkulla. :D
Biliksen rele on täsmälleen saman kokoinen ja näköjään arvoinenkin, sillä se sopi alkuperäiseen kumiripustimeen ja pätkii vilkun valoa sopivaan tahtiin.


dieselflosse wrote:
Lainaus
...Mikä mahtaa olla sellaisen pyöreän alumiinisen releen näköisen judanssin merkitys (päällä teksti: 552 12V WAGNER DOT)? Purkki on kiinni kolmenapaisessa reletelineessä, mutta purkissa on vain kaksi nastaa. Tuo purkki oli löystynyt siten, että se putosi käteeni, enkä tiedä missä asennossa sen pitäisi olla. Mustan (maa) ja oranssien johtojen vai oranssien ja mustasinisen/valkosinisen johtojen välissä? Siis oransseja johtoja menee kaksi samaan nastaan ja toiseen nuo kaksiväriset johdot. Ja kannan kolmanteen nastaan siis musta...
Hyvä pyörä, parempi mieli.

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #21 : Huhtikuu 16, 2007, 01:54:45 ap »
Do-diin... rypyt rakkaudestamme ovat selkeästi hälvenemään päin. Latausongelma olikin, kuten arvasinkin, oma kämmi. Akun plusnapaan tulee nippu johtoja (kaapelikenkiä), oli yksi jäänyt suojasukan sisään kytkemättä... Se alumiininen boksi on tosiaan vilkkurele ja kytketään siten, että maa jää ilmaan.

Tyhjäkäynti taasen löytyi kantavat venttiilit säätämällä ja tulpat vaihtamalla. Hieman myös kääntelin tyhjäkäynnin seoksia... Lämpimänä tuo vielä hieman hummaa, eli tyhjäkäynti vaeltaa 1000-1300rpm. Ilmiön pysyvyydestä on paha mennä sanomaan, ennen kuin olen ajellut kunnon lenkin. Viikonlopun ähellykset tuli tehtyä tallissa ilman ilmanputsaria.

Laittelen pelin ajokuntoon, jahka saan tilaamani ilmansuodattimen ja huohotusletkun.

Havaintona tuosta ruuvailusessiosta voipi sanoa, jotta onpa huoltoystävällinen vehje, etenkin verrattuna entiseen honda-enduroon. Tuossa Guzzissahan on kaikki tarpeellinen näppärästi esillä.

Kysynpä tässä samalla, kun kuitenkin joku tietää nämä ulkoa, öljyn vaihtoon liittyvän kysymyksen.

Moottoriöljyn määrä ja laatu? (Taitaa käydä tavallinen moottoriöljy, kun kykin näyttää olevan kuivaa mallia?)

Vaihdelaatikkoöljyn?

Perän?

Nämä kyllä löytyvät erilaisista tietolähteistä, mutta helpommin asia hoituu näin kysymällä. Onko noissa litkujen vaihdoissa jotain kikkoja? Pohjaproput vain auki ja lorottelemaan? Moottorin alla näyttää olevan öljyfilsu (jonka muuten tilasin jo).

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

I.H.

  • Viestejä: 1 264
floridan käynti ongelma
« Vastaus #22 : Huhtikuu 16, 2007, 03:15:10 ap »
Meikäläinen ainakin lorottelee vanhat öljyt ulos koneen ollessa kuumana , onhan se peräkin jonkun verran lämmin. Sinnikkyys aina palkitaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2007, 03:17:00 ap kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

valkaol

  • Viestejä: 18
floridan käynti ongelma
« Vastaus #23 : Huhtikuu 16, 2007, 04:54:01 ap »
Siihen tyhjäkäyntiin vaikuttaa myös sen imukaulan(alumiininen murkula kannessa kiinni) tiivistyksen pitäminen, löystynyt tai muuten vaan vuotamaan alkanut.

Laita pyörä käyntiin ja suihkuta sinne kannenpuoleiseen liitokseen jotakin voiteluainetta, niin jos käynti muuttuu niin korjauskohde on löytynyt.

Tämmöstä teki (siis vuoti, asentajan moka,oma siis) V 50 :n kannenpahvin vaihdon jälkeen,ei käynyt tyhjäkäyntiä mutta korjaantui pikku tiivistyksellä ko. kohteessa.

  • Vieras
floridan käynti ongelma
« Vastaus #24 : Huhtikuu 16, 2007, 10:22:07 ap »
Terve!

Toi vuotopointti on hyvä huomio. Vuotoa voi myös kokeilla ihan vesispreillä.
Mulla oli toi ongelma vanhassa HD:ssa ja se löytyi kun ruiskutin käynnistyseetteriä (vai mitä lie) siihen vuotokohtaan. En ole koskaan kokeillut voiteluaineita. Voi olla hyväkin. Onhan se pienempirakenteista kuin vesi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2007, 10:24:00 ap kirjoittanut Lexa »

JukkaS

  • Viestejä: 63
floridan käynti ongelma
« Vastaus #25 : Huhtikuu 17, 2007, 14:46:03 ip »
Moottoriin suosittelisin jotakin mikä tahansa hyvänlaatuinen öljy käy
(15W/50) tai 20W/50 moottoriöljyä, vaihdeaski 85W/90 ja perään 85W/140 + MOLYCOTE A
t:JukkaS

Pekka

  • Viestejä: 1 905
floridan käynti ongelma
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2007, 14:59:50 ip »
Moi. On kait näidenkin pikkulohkojen kaasuttimissa ryyppyluistit? Ainakin omassa NTX:ssäni on. Ne kun tuppaavat hapettumaan talven aikana, eivätkä sitten keväällä enää palaudukaan kiinniasentoon. Seurauksena on joutokäyntiongelmia, käynnistysongelmia ja tulppien pimenemistä. Sitten oma lukunsa on Motoplat-sytytys. Jos ko. järjestelmä löytyy Guzzista ja käyntiongelmat näyttävät paikallistuvan siihen, lienee parasta hankkiutua eroon Motopaltista ja etsiä muuta tilalle. Tosin vaikka Motoplat tuntuisi olevan toimintakunnossakin, sytytysennakko jää joutokäynnillä muistaakseni senverran pieneksi että, moottori ei oikein jaksa pysyä käynnissä kaasun ollessa joutokäyntiasennossa.
Sohc van Helmi.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
floridan käynti ongelma
« Vastaus #27 : Huhtikuu 18, 2007, 14:59:57 ip »
NTX tosin on ollut työn alla viimeiset  kolme vuotta, moottori on melkein kaasassa mutta, venttiiliajoitus pitäisi tarkaistaa ja kasata vaihteiston sisäkalut pesuvadista omiin kuoriinsa. Kun asensin aikoinaan Motoplatin tilalle Lucas Ritan, paranivat kaiki käyntihäiriöt kuin itasestään! Guzzi menetti melkein koko oikuttelevan luonteensa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2007, 15:06:00 ip kirjoittanut Pekka »
Sohc van Helmi.

Lario

  • Viestejä: 59
    • http://www.bikepics.com/members/teijo/
floridan käynti ongelma
« Vastaus #28 : Huhtikuu 20, 2007, 15:40:51 ip »
Yx tärkeä asia peräöljyn vaihdossa josta en ole täällä lukenut, pikkulohkon ollessa kyseessä. Kun täyttelet sinne uusia öljyjä, pitää svingin olla vaakatasossa!!!!

:cool:

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridan käynti ongelma
« Vastaus #29 : Huhtikuu 26, 2007, 15:29:14 ip »
tota nyt tuli toinen ongelma ku sain tyhjä käynnin pelaan !! se käytti eilen koneen jumissa ku kytkimestä lähti jousi kiitämään ja meni vauti pyörän ja startin väliin !! piti siinä vähän aikaa ihmetellä et mikä tuli !! nyt se taas käy ja kukkuu !! ku sain jousen kappaleet pois kerättyä !! oiskohan toi jo pitemmän aikaa pyöriny välissä !! :O pitää täsä ruveta joku päivä vaihtaan toi kytkin ku saa hommattua uuden !! :D