Kirjoittaja Aihe: floridan käynti ongelma  (Luettu 38432 kertaa)

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridan käynti ongelma
« : Huhtikuu 04, 2007, 08:49:54 ap »
oisko kellään tietoa et mikä vois olla vikana ku mulla pyörässä ei taho tyhjä käyntiä käydä !! kaasarit olen putsannu !! tyhjä käynti ruuvi ei oikein taho reaikoita !! tulpat ovat ruskeat !! muuten pelaa mut tyhjä käyntiä ei käy ku hetken ja aivastaa ja sammuu !! ois kiva saada kuntoon !! onko oulun alueella ketään joka ois rassannu noita pyöriä !! itellä meinaa usko loppua !! :(

Rauno

  • Viestejä: 186
floridan käynti ongelma
« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2007, 15:43:41 ip »
Kysyppä Asukkaan Penalta, huoltaa mm. Guzzit.

t Rauno

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2007, 11:10:04 ap »
Terve!

Täällähän näyttää olevan valmis topicci, joka sopii juuri kotiin kuskatun (siis auton kärryssä) V35:n murheisiin. 

Kylmänä peli lähti tulille apuakulla piiitkäään starttaamalla ja reilusti ryypyttäen. Tyhjäkäyntiä ei löytynyt. Ajessa kone alkoi yskiä 6000rpm:n kohdalla, ryypyn asennosta riippumatta.

Tuossa leikkiessä kone lämpesi ja ryypystä päästiin eroon, muttei tyhjäkäyntiä löytynyt sittenkään. Ja sammahduksen jälkeen kone ei käynnistynyt millään.

Vasta 60 km:n peräkärryssä kuljetuksen jälkeen apuakun kanssa ja toiset vanhat tulpat vaihdettuna kone lähti taas tulille, mutta sammahti ajettuani pari kierrosta pihan ympäri ja koittaessani taasen tyhjäkäynnin toimivuutta. Sen jälkeen ei tulia taasen löytynyt.

Ku n kaasua antaa hivenen, tuntuu siltä, että startti keveneee ja kone antaa hieman itsekin voimaa. Käyntiin tuo värkki ei kuitenkaan lähde.

Peli on käsittääkseni seissyt talven yli ja nämä ovat varsinaisesti ensimmäisiä kokeiluja. Onko kyseessa ajamisen puute vai mikä? Uudet tulpat meinaan hakea ja akku on nyt latauksessa.

Sarjassa tyhmät aloittelijan kysymykset... Miten tuo pitäisi käynnistää a) kylmänä b) lämpimänä? Kylmänä ryyppya, kuinka kauan? Kosketaanko kaasuun samaan aikaan? Entäs lämpimänä? Annetaanko kaasua vai riittääkö pelkkä napin painallus?  Nämä ovat itsestäänselvyyksiä sitten, kun koneen luonne on selvinnyt...

Terveisin

Tero

Ps. Sattuuko kenelläkään olemaan ylimääräistä Floridan vasenta sivupanelia? Siis sitä muovista satulan alla/sivulla olevaa lätyskää, jonka alla akku majailee. On tuossa pelissäni halki.

 

 

 

 

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2007, 14:09:11 ip »
Tulipa mieleeni, jotta venttiilit voisi säädellä, kun ei ole havaintoa, milloin homma on viimeksi tehty. Paljonko tuossa pitäisi olla välyksiä? Mielellään arvot kylmänä, kun pelin lämmittäminen pitäisi tehdä kosaanilla :D

Mikä on helpoin tapa pyörittää konetta säätökohtia etsiessä? Peräpää ilmaan ja pyöritystä renkaasta? Vai jokin muu konsti?

Muita aiheeseen liittyviä vinkkejä?

Tero

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
floridan käynti ongelma
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2007, 14:51:54 ip »
Arvot on nimenomaan kylmänä Imu 0,15 ja pako  0,20.
Itse olen Larion konetta (myös pikkulohko) pyörittänyt kakkonen tai kolmonen pesässä, takapyörästä nytkyttäen. Pyörii ilman tulppia ihan kivasti. Vaikka lyijykynä tulpanreiästä ilmaisee yläkuolokohdan. Tuolla saa ykk:n ihan tarpeeksi tarkkaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

  • Vieras
floridan käynti ongelma
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2007, 15:48:40 ip »
moottori turpa? kirjoitti:
Lainaus
oisko kellään tietoa et mikä vois olla vikana ku mulla pyörässä ei taho tyhjä käyntiä käydä !! kaasarit olen putsannu !! tyhjä käynti ruuvi ei oikein taho reaikoita !! tulpat ovat ruskeat !! muuten pelaa mut tyhjä käyntiä ei käy ku hetken ja aivastaa ja sammuu !! ois kiva saada kuntoon !! onko oulun alueella ketään joka ois rassannu noita pyöriä !! itellä meinaa usko loppua !! :(



Terve,

Mun eka ajatus olis, että kaasuvaijerit kantaa. Luistin on liian ylhäällä tyhjäkäynissä. Oletko tarkistanut?

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
floridan käynti ongelma
« Vastaus #6 : Huhtikuu 13, 2007, 00:41:20 ap »
Käyhän se Kusti vaikka yhellä pytyllä, mutta ei hyvin. Samaa tautia on ollu sekä Monzassa, että SP:ssä. Viimeksi vaihdoin kaasareiden putsauksen jälkeen ilmansuodattimen, säädin kärkien välyksen ja sytytyksen. Sitten tarkastin, että bensa tulee kaasarille asti ja että kipuna löytyy tulpilta. Hyvä on venatkin säätää.

Olis kyllä mukavaa, jos jossain pidettäs sessio, jossa käytäs näitä perussäätöjä läpi että meikäläisen tapainen mutumekatsu sais tehtyä asiat oiken. Nyt on säädöt vähän sinne päin. Olisko ideaa tämmöselle happeningille? Nimim. optimistina uskon vielä jotakin oppivani.

Dieselflosse: Josko laittelet konetta tulille voin toki yrittää piipahtaa päiväruisailun merkeissä, sikäli kun sisäpalveluhuki ei satu kohilleen. Osoite / ajo-ohje olis kiva. Meilitä!

Tässä yks linkki eräälle manuskasivustolle: http://epll.no-ip.com/Benelli.htm
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #7 : Huhtikuu 13, 2007, 00:57:22 ap »
Jukka Laine kirjoitti:
Lainaus
Käyhän se Kusti vaikka yhellä pytyllä, mutta ei hyvin. Samaa tautia on ollu sekä Monzassa, että SP:ssä. Viimeksi vaihdoin kaasareiden putsauksen jälkeen ilmansuodattimen, säädin kärkien välyksen ja sytytyksen. Sitten tarkastin, että bensa tulee kaasarille asti ja että kipuna löytyy tulpilta. Hyvä on venatkin säätää.

Olis kyllä mukavaa, jos jossain pidettäs sessio, jossa käytäs näitä perussäätöjä läpi että meikäläisen tapainen mutumekatsu sais tehtyä asiat oiken. Nyt on säädöt vähän sinne päin. Olisko ideaa tämmöselle happeningille? Nimim. optimistina uskon vielä jotakin oppivani.

Dieselflosse: Josko laittelet konetta tulille voin toki yrittää piipahtaa päiväruisailun merkeissä, sikäli kun sisäpalveluhuki ei satu kohilleen. Osoite / ajo-ohje olis kiva. Meilitä!

Tässä yks linkki eräälle manuskasivustolle: http://epll.no-ip.com/Benelli.htm


Tuossa yhteisessä säätelysessiossa olisi tosiaan ideaa... Jos nopeasti toimitaan, niin voin kuskata tuon oman mallipotilaaksi :D

Eli, en ole eilisen jälkeen ehtinyt kajota romppeeseen. Seuraava mahdollinen ropeltamissessio lienee sununtaina, jos vaimo suo. Meinaan tuoloin vaihtaa tulpat ja säätää venttiilit.

Edit: Onko venttiilikopassa jokin vaihdettava tiiviste? Vai voinko huoletta säätää venttiilit ja ruuvata kannen takaisin ilman uushankintoja?

Olisiko mahdollista, että tuossa '91:ssä olisi kärjetön sytytys? Minusta siinä akun kupeessa oli sen näköisiä jäähdytysrivoilla varustettuja komponentteja... 

Kaasarin kyljessä on sellainen ruuvi, jonka juuressa näkyy jousi. Se lienee tyhjäkäyntisäätö? Ko. ruuvin vieressä on pienempi hieman upoksissa oleva ruuvi. Se taasen lienee jokin seossäätö?

Terveisin

Tero

Ps. Jukka, lähetän sinulle seuraavaksi privaa...

 

 

 
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2007, 01:13:00 ap kirjoittanut dieselflosse »
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

  • Vieras
floridan käynti ongelma
« Vastaus #8 : Huhtikuu 13, 2007, 01:30:35 ap »
Terve,

Upoksissa oleva ruuvi on seossäätö. (alakierrokset)
Kannattaa tarkistaa myös, että vaijerit nostaa yhtäaikaa molempia luistimia ja että ne eivät kanna. Vaijerin säätö on kaasarin kannessa.

Tuolla pääsivulla "Gruppon eli GMGF:n kotisivut" on tekniikaa-tutuksi-osio. Siellä on jotain apua.

Ostin viimeviikolla kaksi alipainemittaria. Teetän siihen vielä adapterit letkuja varten. Voin jeesata myöhemmin tarkemmin kaasarin säätöasioissa.

dieselflosse

  • Viestejä: 88
floridan käynti ongelma
« Vastaus #9 : Huhtikuu 13, 2007, 02:15:05 ap »
Lexa kirjoitti:
Lainaus
Tuolla pääsivulla "Gruppon eli GMGF:n kotisivut" on tekniikaa-tutuksi-osio. Siellä on jotain apua.

Ostin viimeviikolla kaksi alipainemittaria. Teetän siihen vielä adapterit letkuja varten. Voin jeesata myöhemmin tarkemmin kaasarin säätöasioissa.

Tekniikka tutuksi kertoi venttiilien säädön isolohkolle. Siinä ei liene mitään perustavaa laatua olevaa eroa pikkulohkoon nähden, paitsi tietysti välykset. Ohje kertoi myös sen vanhan kansanviisauden, jotta varaa uudet venttilikansien tiivisteet viereen, jotta vanhat lähtee ehjänä ja käyttökelpoisina pois...

Mistähän noita tiivisteitä saisi tässä Helsingin liepeiltä? Vai onko naapurin miehellä (Jukka) sopivat tallin perällä? Voin sitten kertoa omalle Guzzilleni, jotta tiivisteet on saatavilla. Menee todennäköisesti vipuun ja vanhat tiivisteet kelpaavat.

Tuolla yhdellä toisella palstalla pelottelivat, että jännitteensäätäjä olisi vioittunut ja vienyt samalla sytkäboksin. Kuinka todennäköinen tuo diagnoosi mahtaa olla? Ja antaisiko boksi ollenkaan kipunaa, jos se olisi saanut kipeää?

Terveisin

Tero

Ps. Tapasin pyörän kauppiaan eilen siinä Hlinnan mäkkärillä, joten aika lähellä tiedon alkulähteitä (Lexa) oltiin. Nyt täytyisi saada peli senverran vireeseen, jotta pääsisin sillä tuon kehitteillä olevan alipainemittarihärpäkeen luo.

 

 

 

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
floridan käynti ongelma
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2007, 02:41:06 ap »
Piikkiöstä kannattaa tilata kopan tiivisteet yms. kulutustavarat, niin tulevat tosi nopsasti. Stormilta saa jarrupaloja ja jotain pikkuhilippeitä Kusteihin.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridan käynti ongelma
« Vastaus #11 : Huhtikuu 13, 2007, 10:52:21 ap »
mulla on järjetön sytkä omassa vaikka on 88 pyörä !! tota nyt sain sen käymään tyhjä käyntiä ku putsasin sytkästä ruosteet pois !! mutta se käy vain tyhjä käyntiä ku laittaa käymään !! mut vejätyksen jälkeen ei käy !! jäätyykö vai mikä vois olla ?? onko kukaan kokeillu tenttua näin viileillä ilmoilla auttaako ?! ite ajattelin kokeilla seuraavaksi ku lähen liikkeelle !! :vau:

  • Vieras
floridan käynti ongelma
« Vastaus #12 : Huhtikuu 13, 2007, 11:35:37 ap »
Terve,

Unohda se tenttu.
Kyllä siinä nyt on muuta vikaa.

Viat pitää etsiä ihan loogisesti.

Onko tuore polttoaine? Onko polttoaineen kulku moitteetonta kaasarille? Saako tankki korvaavaa ilmaa? Onko sytytys ok? Onko ventiilisäätö ok? Onko tulpat ok? Onko imuvuotoja? Kaasarin säätö? jne. jne. Askel askeleelta eteenpäin.

Jos tyhjäkäyntisäätö ei reagoi, niin kaasarissa on vikaa.

Mikä kaasari sulla on?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2007, 11:36:00 ap kirjoittanut Lexa »

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridan käynti ongelma
« Vastaus #13 : Huhtikuu 13, 2007, 17:11:46 ip »
tankki on putsattu ja tulpat vaihtettu !! poltto aine kulkee hyvin !! venat on ok !!
ongelmahan on nyt tämä et pyörä käy nyt tyhjä käyntiä normaa listi kun laittaa käymään !! mut ongelma on siinä et ajon jälkeen joutuu pitään jonku aikaa kaasua et rupee käymään tyhjä käyntiä !! mistä se johtuu jäätääkö tällä kelillä vai mikä on !! minkä laisia ilman puhtistajia oletta käyttäneet alku peräisiä vai mitä ?? pyörä pelaa moitteettomasti lyhyellä matkalla mut ku lähtee ajaan satasta ja kone jäähtyy tyhjä käynti katoaa !! pyörä pelaa hyvin koko kierros alueella hyvin ajaessa !!

  • Vieras
floridan käynti ongelma
« Vastaus #14 : Huhtikuu 14, 2007, 03:14:29 ap »
Terve,

Yksi asia mikä tuli mieleen:

Onko sulla kaasarissa olevan putken ja pytyn välissä n. 5 mm paksuinen eristepalanen tai kumiputkieriste? Kuullostaisi siltä, että kaasari käy kuumana.

Ai niin... tulpat. Lämpöarvo väärä. Mut sanoit, että tulpat on tarkistetu.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2007, 04:24:00 ap kirjoittanut Lexa »