Nyt kun ei ole ollut kompressoria matkassa niin olen sen osaston korvannut työkalupussukassa olevilla kaasusäiliöillä. Yhdellä jää rengas tussuksi, kahdella voi jo ajaa. Riippuu tietysti rengaskoosta. Parhautena nopeus. Sen kun painaa tai kiertää venttiiliin kiinni niin homma on jo siinä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500225/Zefal-Co2-pumppu-EZ-Push--16-g-patruunaPatruuna erikseen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500226/Zefal-Co2-25-g-patruunaPatruunoita on melko hyvin tarjolla jopa huoltoasemilla. Marketeissa myös halvempia patruunoita tarjolla.
Jos vuotokin löytyy niin tämä setti hoitaa senkin. Valitettavasti nuo "koiranpaskat" vanhenevat nopeaan vuodessa jos pakkaus on avattu mutta niitä voi ostaa erikseenkin. Paikkausta kannattaa vaikka harjoitella vanhalla renkaalla jos ei ole kokemusta ennestään.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/808832/MP-renkaan-paikkaussarjaPääsee omatoimisesti pois synkimmästä korvestakin. Se on tietysti asia erikseen jos ei halua tahria kätösiään.
Joskus oli kaupan vuodonilmaisinspraytä. Nyt en löytänyt. Saippuavesi hoitaa saman asian. Tarkkojen silmien ja korvien lisäksi. Ei siis kannata jäädä odottelemaan renkaan täyttä tyhjenemistä sillä silloin korjauskohdan ilmaiseva pihinä ei enää kuulu. Pyörä keskituelle. Jos ei ole keskitukea niin ei auta kuin lykkiminen ja kuulostelu.
Paikkapullo täyttää ja paikkaa mutta tekee renkaasta paikkauskelvottoman. Se pitää laittaa tyhjään renkaaseen ja korjaa myös vanteen ja renkaan välisen vuodon joksikin aikaa mutta silloin ei pyörä voi olla pystyasennossa. Mutta tyhjää parempi ratkaisu sekin.