Kirjoittaja Aihe: Varaosia  (Luettu 10530 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Varaosia
« Vastaus #15 : Maaliskuu 20, 2020, 22:03:14 ip »
Urpolla on varaosien hankinnan onnistumisprosentti kotimaassa 100% Piikkiön
jälkeisenä aikana. Yksi kysely RM Heinolle venttiilikopan tiivisteistä ja löytyi.
Vaikeammat on suosiolla tullut jätettyä Saksan ja Hollannin kauppoihin.


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varaosia
« Vastaus #16 : Maaliskuu 21, 2020, 11:35:31 ap »
Miksi laittaa sähköpostia, kun voi soittaakin? Puhelun aikana voi vaikka sopia sähköpostin laittamisesta, kuten vaikka osalistan merkeissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Varaosia
« Vastaus #17 : Maaliskuu 21, 2020, 12:13:24 ip »
Firmoillahan on eri koulukuntia sähköpostiin vastaamisessa. Jyrkin on, että
ei vastata mihinkään sähköpostiin. Sellaisesta firmasta on sitten turha odottaa vastausta.
Italialaisista valtaosa kuuluu kuulemma tähän ryhmään, mutta sielläkin on
innokkaita vastaajia.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Varaosia
« Vastaus #18 : Maaliskuu 21, 2020, 12:30:20 ip »
Ei niinkään varaosia vaan tarpeellisia turvallisuustarvikkeita. Ensimmäistä kertaa elämässäni käytin nimittäin eBay:tä ja tilasin GB:sta tuotteen "2x Motorcycle Auxiliary Fog Light Spot LED Safety Driving for BMW R1200GS UK GB". Maksoi 62,99 £. Jotenkin oletin että tilaus lähtisikin UK:sta.Tilauspäivä oli 2.2.2020 ja luvattu toimitus viimeistään kuukauden päästä. Viimeinen havainto on 6.3, jolloin paketti oli ja on edelleen China Postin hallussa.

Olen toki ollut eBay:n kautta yhteydessä myyjään ja lupasin viikko sitten vielä odotella. Lupailivat että maksavat kyllä rahat takaisin, jos ei lopulta tule ollenkaan. Ei pidä ottaa yhteyttä eBayhin, vaan heihin. Ei tuossa kovin suurista ole kyse ja jattelin odotella muutaman kuukauden ainakin, jos Kiinanpostikin toipuu viruksesta,

En nyt uskonutkaan että olisivat jotain länsimaista valmistetta kun samasta kaupasta oli saatavana 9 euron hintaan samanlaiset "sumuvalot", jotka Quotassa oli jo Saksasta hakiessa. Kiinnikkeet katkesi ja tippuivat johtojensa varaan varsin pian kotosuomen teillä.  Niissä oli ihan myyjän sivujen mukaan kätevä strobo-ominaisuus, joka joskus meni vahingossa päälle ja aiheutti reagointia kanssaliikennenöitsijöissä. No ei ne kyllä rekisteröintikatsastuksessa olleet paikallaan eikä olisi kannattanut laittaa takaisin senkään jälkeen.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Varaosia
« Vastaus #19 : Maaliskuu 21, 2020, 13:02:30 ip »
Miksi laittaa sähköpostia, kun voi soittaakin? Puhelun aikana voi vaikka sopia sähköpostin laittamisesta, kuten vaikka osalistan merkeissä.

Esimerkkitapauksessa laitoin Emailia 08:00 ja liike avautui 10:00.
Email on minusta helppo, koska sen voi lähettää milloin haluaa, vastaanottaja voi lukea sen milloin haluaa, vastaanottaja voi selvittää sen emailissa olevan kysymyksen milloin haluaa ja vastata milloin haluaa.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Varaosia
« Vastaus #20 : Maaliskuu 21, 2020, 13:22:53 ip »
Moni on tuskaillut edullisten tarvikkeiden, jotka kyllä näyttävät hyville, mutta ovat tehdyt sellaisesta alumiinista tai muovista jotka eivät kestä moottorin ja jousituksen aiheuttamia resonaatioita.

Kerhokaveri uusi useita kertoja ex-pyöräänsä rekisterikilven telineen. Eihän ne paljoa maksaneetkaan mutta sillä rahalla ei saanut kestoakaan. Olisi päässyt ostamalla alkuperäisen telineen halvemmalla.

GS-Bemun kaatumarautoihin kiinnitetyt alkuperäislisävalotkin katkeilivat. Ei ihme jos tarvikkeetkin tekevät saman.
Kuulemma Stelvionkin lisävalot putoilivat irtipoikki jossain vaiheessa. Isommin en asiaan ole tutustunut.

Aikanaan Quotassani oli kaksi murtumaongelmaa: toinen oli pakoputkisto yhdysosan ympäriltä ja toinen oli halogeenivalojen lyhyiden lanka. Tosin alkuperäisten himmeiden tuikkulamppujen tilalle olin asentanut VW Golfin kaksi ajovaloa joissa alkuperäisesti vakiopolttimot. Vaivan korjasi kalliimpi "heavy duty" polttimopari. Saattoi kestää jopa koko ajokauden. Lyhyt hehkulangan ikä johtui, ilmeisesti, resonaatiosta lampunkannattimessa.

Pakoputken murtuma oli yksinomaan lämpölaajenemisesta johtuvaa. Kun ymmärsin olla kiristämättä klemmareita niin putkistokin alkoi kestämään. Sitä ennen Lentokonetehtaan hitsari tienasi monta oluttuopposta Hallin Jannessa. Ammattimies teki hienoa jälkeä. Kehuikin hitsaavansa vaikka silakan ja alumiinifolion yhteen.
Myöhemmin hän opetti minut hitsaamaan tig-menetelmällä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2020, 15:35:27 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varaosia
« Vastaus #21 : Maaliskuu 21, 2020, 14:16:53 ip »
Miksi laittaa sähköpostia, kun voi soittaakin? Puhelun aikana voi vaikka sopia sähköpostin laittamisesta, kuten vaikka osalistan merkeissä.

Esimerkkitapauksessa laitoin Emailia 08:00 ja liike avautui 10:00.
Email on minusta helppo, koska sen voi lähettää milloin haluaa, vastaanottaja voi lukea sen milloin haluaa, vastaanottaja voi selvittää sen emailissa olevan kysymyksen milloin haluaa ja vastata milloin haluaa.

Niin, ja ihan liian helppo ohittaa koko vastaaminen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Varaosia
« Vastaus #22 : Maaliskuu 21, 2020, 14:19:41 ip »
On Quotasta jo pakoputkeakin hitsattu. Käyrien jatkeeksi oli saksalainen tehnyt rst:stä putkenpätkät ja laittanut  kummallekin puolelle 1100 Sportin vaimentimet. Toisen puolen putkenpätkä katkesi. Rakennetta on nyt Hgin Tattarisuolta löytyneen firman avustuksella muutettu ja mm. paksut lattarautakiinnitykset poistettu. Mahtuu elämään paremmin. Saa nähdä kestääkö, mutta hitsari vaikutti kyllä tuntevan rosterin oikut. Jos ei millään kestä, sitten Stein Dinseltä Y -putki laatikon alle ja pönttö vain toiselle puolelle. Minun makuun ja näköön tuo symmetrinen ratkaisu sopii paremmin, vaikka ei niin kurapyörältä näytäkään.

Tattikselta löytyy kaikenlaista. Kun kerholla kertoo tarpeistaan, aina jollakin on tietoa tekijästä, että ei tarvitse ihan joka peltihallin ovelta kurkkia.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Varaosia
« Vastaus #23 : Maaliskuu 21, 2020, 15:36:04 ip »
Mie kyselin Brevan polttoainesuuttimen O-renkaita, ennen kuin mittaan ne ja lähden mittojen mukaan niitä etsimään.
Ei isosta kaupasta ole kyse, mutta kumpi on tärkeämpää.
Vastata asiakkaalle heti, että ei ole, vaikka ei edes ole osaa etsinyt vai jättää vastaamatta ja kuulla vinoilusta nettipalstalla.

Tässä tapauksessa käyn pajassa joka kyseisiä o-renkaita valmistaa kuten mainitsemani Top-Osa. Toki materiaali pitää tietää. Vilkaiskaahan sivujaan. Tosin on niitä muitakin.

Helppoa, kun on tarjontaa.
Vaikeaa silloin, kun Motonet kattaa kaiken tarjonnan...
Autokaupan varaosatiskille ei kannata mennä, koska pitäs tietää varaosanumero.
Pelkät mitat ei riitä.
Metritavarana voi löytyä, mutta materiaali...

Sen takia sitä yrittää löhettää emailia ja kysyä.
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Varaosia
« Vastaus #24 : Maaliskuu 21, 2020, 16:10:10 ip »
Eemelillä minäkin aloitan silloin tällöin.
Joskus tulee automaattivastaus hetikohta ja siinä kiitellään yhteydenotosta ja että asiaanne käsitellään. Vaikka olisin halunnut vain tietää onko jotain kilkettä juuri heidän myyntiohjelmassaan. Muuta ei sitten, asiallisessa ajassa, kuullukaan. Mutta joskus sekin toimii.

Siksi teen rynnistyksen suoraan tiskille jos firmalla sellainen on. Aika monella vakavasti otettavalla on. Siinä voi koittaa saada asiakaspalvelijan palvelemaan.
Usein tulee eteen että siellä tiskin takana luullaan että ihan yksityishenkilönä kyselen. Kun ilmoittaa että edustaa sitä ja sitä firmaa alkaakin tulla vipinää. Aikanaan kun olin tsupparina opin tämän jutun.

Joillakin yrityksillä on liian iso henkinen välimatka myyntipäällikön ja puotipuksun välillä. Jälkimmäinen koittaa välttää tarpeettoman hikoilun yksittäisosan suhteen.
Kärähtävät sitten kun esittää että juuri tämän laakerin olen tänne tilannut ja olen sitä nyt noutamassa. Ja sieltähän se sitten löytyykin. Selitykseksi saa juttuja joita jutun kertojakaan todeksi usko.

Motonetin tiski on joskus ongelmallinen.
Jos ei ole sitä rekisterinumeroa tai kyse on moottoripyörästä, ei tietokoneelta löydy apua. Silloin kannattaa vain vängätä niin paikalle haetaan "tietäjä" eli seniori-ikäinen myyjä joka ryhtyy ratkaisemaan ongelmaa. Siinä suhteessa Biltema on helpompi tapaus. Tosin sielläkin on auto- ja pyörätarpeet enää sivuroolissa.

Autoliike Helminen on vanhanliiton myymälä: pitkä tiski jonka takana on muutama myyjä ja varasto selän takana. Ei kauaa tarvitse vihellellä vinkkejä asiaan niin osat ovat tiskillä. Tosin minulle sanottiin taannoin että älä toiste tule ruuhka-aikaan iltapäivällä kun silloin tekisivät kauppaa eikä tarvitsisi etsiä joitain erikoisosia joita tiedän heillä olevan. Lähes 50 vuotta olen heillä asioinut. Kuustoistakesäisenä amisoppilaana kävin ensi kerran. Sitä ennen isäni kanssa useasti. Silloin vielä kädestä talutettuna.

Listauksen jatkoa edelliseen viestiini: Sieväsen Simon SEO Jämsässä. Löytyy osaa hieman ikääntyneempäänkin kalustoon. Huolto-Kaksikko Jämsässä on myös nöyrä hankkimaan tarpeita.
Mäntässä ja Jämsässä toimii Mäntän Laakeri ja heillä on varsin kunnioitettava laakereidenn ja tiivisteiden edustus.
Vilppulassa Koneosapalvelulla on monenlaista tavaraa. Aikanaan hain sieltä muunmuassa jarruletkut sekä laakereita pyöriini.

Hieman syrjempänä on http://www.autojamotomesta.fi/ jonka nimi ei viittaa moottoripyöriin. Mutta kaikennäköistä sielläkin tehdään ja apua voi saada akuuttiin vaivaan. Mistäkö tiedän...

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Varaosia
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2020, 16:50:41 ip »
Täällä Kainuussa on ehkä samanlaisen suuntainen tilanne, kuin Breezen kotimaisemissa ja ymmärrän täysin tuon sähköpostikyselyn merkityksen. Se antaa aikaa kauppiaalle ja asiakaskin voi miettiä rauhassa, mitä on tekemässä.
Tänään tein poikkeuksen, kun olin surffaillut netissä aikani. Olin ostamassa entisen Oulun läänin pääkaupungissa sijaitsevan moottoripyöräliikkeen verkkokaupasta erästä tarviketta, ja halusin lisätietoa. Näytti olevan liike auki lauantaisinkin klo. 14.00 saakka, joten soitin, kun aukioloaikaa näytti olevan vielä puolisen tuntia. Puhelin hälytti normaalisti, mutta puhelimessa aikani odoteltuani kuului vastaajan ääni jotenkin näin, että "kiitos kun soititte, puhelinnumeronne on tallennettu ja soitamme teille takaisin". No tietysti siinä tuli jo ensi arki mieleen, mutta meni vain muutama minuutti ja ko. liikkeestä soitettiin takaisin. Mukavan keskustelun lomassa sain tarvitsemani tiedot ja puhelun päätyttyä laitoin tilauksen menemään. Tuota puhelinkeskustelua tuskin olisi voinut tehdä ulkomaisen verkkokaupan kanssa suomen kielellä. Kyseisen verkkokaupan hinnat olivat kohtuulliset, huomioituna tämä meidän yhteisömme tilanne. Oulussa käydessä pitääkin käydä ko likkeessä.
Jouko

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Varaosia
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2020, 23:12:50 ip »
Jos en nyt ihan väärin muista niin Teo Lamersilta vastattiin aikanaan suomeksikin. Sittemin en ole soitellut sillä myöhemmin joku nörtti "keksi" internetin vaikka se taisi olla ranskalaisten arkipäivää ennen kuin siitä kuulimmekaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varaosia
« Vastaus #27 : Maaliskuu 22, 2020, 00:50:27 ap »
Tänä päivänä se soittaminen vaan on se helpompi tapa päästä yhteyteen. Siitä on kovin vaikeaa kieltäytyä, kun asiakas soittaa ja keskustelee.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Varaosia
« Vastaus #28 : Maaliskuu 22, 2020, 10:04:31 ap »
Miksi laittaa sähköpostia, kun voi soittaakin? Puhelun aikana voi vaikka sopia sähköpostin laittamisesta, kuten vaikka osalistan merkeissä.
Miksi soittaa kun voi laittaa sähköpostiakin?
Harrastusasioihin pystyn perehtymään vapaa-ajalla eli iltaisin jolloin puhelinpalvelvelu on kiinni. Voi tietysti molemmilla tavoilla mitata yrityksen kaupankäynti-intoa, jotka Guzziin liittyvissä kyselyissä kotimaisten tarjoajien osalta ei ole aina niin mairittelevia. Kaupat on tupannut menemään keski-europpaan viime aikoina, jotenkin mentaliteetti on eri siellä.
Kasi vee ei vee kasi

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: Varaosia
« Vastaus #29 : Maaliskuu 22, 2020, 12:04:03 ip »
Moi,
Viime viikolla kävin Motonetissa LM2 takajarruletkun kanssa, ja tietysti ensin kysyttiin sitä rekkaria. Sattuneesta syystä kaupassa oli melko hiljaista ja pojalla oli pöydällä työntömitta ja kierretulkki. Katsottiin yhdessä mitat ja sain houkuteltua pojan hyllyjä penkomaan. 5 min. Päästä kaveri tuli takaisin tyytyväinen ilme naamalla ja totesi että käyhän se näinkin. Kuplavolkkarin etujarruletku oli juuri kuten alkuperäinen.
MN