Eli olet lyhentänyt iskarin alimmaisinta alumiiniosaa, jolla iskari kiinnitetään alaputkeen. Teitkö siihen lisää kierrettä? Eikö tuo hidasteholkki ole muovia? (kuva) vai muistanko väärin? Kuinka paljon sait madallettua keulaa tällä tavoin? Vaikuttaa toimivalta ratkaisulta.
Kolmioiden reiät on hitsattu umpeen pultit paikoillaan eikä noissa alumiinia ole kuin ehkä 3 mm. Eri asia on jos tehtäisiin isompaa hitsausta kolmioihin.
Vaikka sanotaan että, muistaa vanhat asiat paremmin kuin uudet, niin tästä ei ole jäänyt mittatietoja mihinkään. Motomatin blogin kuvista verraten
on tullut lyhennettyä reilu sentti. Muistaakseni rajoittavaksi tekijäksi muodostuu se hidastinholkki, ainevahvuus loppuu kesken. Poiskaan en sitä ole
koskaan halunnut jättää. Myöskään kierteen jatkamisesta ei ole muistikuvia.
On tämän mallin Bitubo vaimennin-jousi yhdistelmä ihan toimiva kampe, säädötkin vaikuttavat toimintaan kunhan on vain ymmärretty säätää.
Vanhoja muistuu mieleen. Kun Moto-Italia oli saanut (esisarjan?) Daytonan esiteltäväksi kävin sitä kokeilemassa. Parhaiten on koeajosta jäänyt
mieleen täysin toimimaton etuteleskoopin iskunvaimennus. Vaimennuksen puute haittasi ajamista siksi paljon että, jäin tienvarteen asiaa
ihmettelemään. Tuossa Daytonassa oli nyt puheena olevan näköiset teleskoopin yläpäät, kokeilin kiertää säätönuppeja ja totesin niiden olevan
"nollilla". Säätönuppien kiertäminen "tiukemmalle" saikin vaimennuksen toimimaan.
Nykyään olen joutunut/saanut korjata erilaista hydrauliikka jonkin verran. Tässä yhteydessä ovat asioista perillä olevat kertoneet hydrauliöljyn ja
ATF-öljyn vaativan omanlaisen tiivistemateriaalin. Pikkuisen epäilen kun, Guzzin tekemään keulaan on olemassa erilaisia sisäkaluja, ei se ATF
ole kuitenkaan välttämättä aina oikea öljy voiteluaineeksi. Tässä esillä olevan Bitubon kaveriksi en laittaisi ATF-öljyä. Normaali iskunvaimennin
öljy kävisi tiivisteille mutta kromi-alumiini laakeriparille ehkä kuitenkin moottoriöljy on parempi.