Vastaan, vaikka ei kysytä...

Kampiakselin asento on se tekijä.
Kun se on niin kuin V2-Guzzissa, niin kampiakseli on pituussuunnassa, eli pitkittäismoottori.
Sitten, kun kampiakseli on leveyssuunnassa, kuten esim. japsinelikot, niin voidaan myös käyttää termiä poikittaismoottori.
Yksisylinterisestä ei välttämättä tiedä, mutta ulkopuolisista vihjeistä voi asiaa helposti selvittää.
Helpoimmat vihjeet on kytkin ja mahdollinen mangeetto.
Mangeetto on yleensä suoraan kampiakselin päässä ja moottorin lohkossa sille voi olla selkeä uloke tai sitten se on peitetty erikseen irroitettavalla muovikopalla.
Vastaavasti toisella puolella konetta on yleensä kytkin, joka erottuu myös usein pyöreästä muodosta, mutta ei välttämättä ola kampiakselin päässä.
Tälläinen moottori on poikittaismoottori, eli kampiakseli on leveyssuunnassa.