Kirjoittaja Aihe: Iso Guzzi  (Luettu 12038 kertaa)

@

• Death to Stock
Vs: Iso Guzzi
« Vastaus #15 : Tammikuu 21, 2020, 22:32:57 ip »
Itse en kyllä rumalla pyörällä suostuisi ajamaan. Kyllä moottoripyöräilyssäkin tyyli on tärkeintä.  :)

TunturiTT

« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2020, 08:46:03 ap »
Nii'in, omasta mielestä hieno peli. Niin sen pitää ollakin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

« Vastaus #17 : Tammikuu 22, 2020, 13:32:25 ip »
Itse en kyllä rumalla pyörällä suostuisi ajamaan. Kyllä moottoripyöräilyssäkin tyyli on tärkeintä.  :)

En miekää, mutta moni ajaa rumalla pyörällä ja jotkut jopa susirumilla pyörillä... ;D
Tämäkin vielä! ! !

LeCa

« Vastaus #18 : Tammikuu 22, 2020, 20:21:27 ip »
Omassa rajoittuneessa maailmakuvassani moottoripyörässä on pyöreät pyörät, pyöreät mittarit (mittari) ja pyöreä ajovalo.
Tuolta pohjalta silmän tottuminen 1400 laitteen lytyynpolkaistun hilloämpärin muotoiseen ajovaloon otti aikansa. Ja taitaa ottaa vieläkin ... Mutta hyvä muutoin. Siis käytölleen.
Audacessahan on täyspyöreä ajovalo.

Sama ahdasmielisyys vaivaa minun silmääni myös takapään (moottoripyörien) suhteen.  >:(
Nämä bomberperät ei nappaa, mutta ihmeen sitkeästi se tyyli on pesiytynyt 80-luvulta lähtien varsinkin sportimpaan kalustoon. 80- ja 90-luvulla sieltä taivaisiin kurkottavasta, ja pyörän linjoihin nähden mahdollisimman kauas vedätetystä takaskuupista putosi alas lokasuojan virkaa toimittava suoralinjainen muovikaukalo. Nyt vastaava on korvattu kevytvalurisukolla johon on kiinnitetään rekisterikilpi. Mutta nämä on näitä. Makuasioita ...

Guzzille annan kiitosta tehtaan viimeisten sporttien, V11 sarjan perän muotoilusta. Siinä kopassa on klassista muotoilua. Pyöreyttä joka seuraa ainakin osittain takapyörän linjaa, eikä ampaise toiseen suuntaan, eli taivaisiin. Schäfer-style.  ;D

motomatti

« Vastaus #19 : Tammikuu 22, 2020, 21:44:13 ip »
Aikanaan kun tuli ankanpyrstöineen tonninen LeMans niin hyvin huvittuneina kavereiden kanssa, meillä kaikilla oli silloin japaninpyörät jotka olivat kaikki kokolailla samannäköisiä, että kyllä on ruma moottoripyörä eikä varmaan mihinkään kulje. Siis naurettava tekele. Niin ne ajat ja ajatukset muuttuvat.

Centauron hankkiessani eräät silloiset kerhokaverit eivät ottaneet ajelulle mukaan kun on niin ruma pyörä. En siitä loukkaantunut vaan ajelin sitten eräiden muiden kanssa sekä itsekseni. Lisäksi paljon enemmän kuin muut pitkin Eurooppaa ja Pohjoismaita. Muutamassa vuodessa asia tasaantui ja Centauro on edelleen ajokunnossa.

Itse asiassa minut otettiin oikein pyytämälläkin reissuun mukaan ja kulujanikin maksettiin puolestani sillä olivat huomanneet mekaanikon kykyni.

@

• Death to Stock
« Vastaus #20 : Tammikuu 22, 2020, 22:14:17 ip »
Moni ajaa tietenkin helvetin rumilla pyörillä vaikkeivat itse ymmärrä asiaa. Paha mennä sanomaan asiasta päin naamaa kenellekään. Jos taasen omassa pyörässä on joku asia, jota pitää rumana, niin miksi suotta kärsiä? Ainahan voi muutella pyörää mileleisekseen.

motomatti

« Vastaus #21 : Tammikuu 22, 2020, 22:22:02 ip »
Moni ajaa tietenkin helvetin rumilla pyörillä vaikkeivat itse ymmärrä asiaa. Paha mennä sanomaan asiasta päin naamaa kenellekään. Jos taasen omassa pyörässä on joku asia, jota pitää rumana, niin miksi suotta kärsiä? Ainahan voi muutella pyörää mileleisekseen.

Näin olen myös toiminut. Olen löytänyt sisäisen muotoilijani.

@

• Death to Stock
« Vastaus #22 : Tammikuu 23, 2020, 09:40:17 ap »
Läheskään aina ei Guzzin muotoilu mene putkeen. Esim. tämän Calin takaosa on pantu uusiksi.  ;D

TunturiTT

« Vastaus #23 : Tammikuu 23, 2020, 09:42:54 ap »
Siinä on varmaan ollut liian pehmeä satula Harrikkamiehelle.

Henko

« Vastaus #24 : Tammikuu 23, 2020, 13:54:06 ip »
Ajattelin,  montako näitä isoja Moto Guzzeja  1400 cm3 mahtaa liikkua kotimaisilla omistajilla maassamme?
Kukaan ei vissiin oo vielä kokonaismäärästä Suomessa maininnu, mutta kyllä näitä vissiin rekisterissä aika paljon on. Gruppon miitissä Lahdessa pelkästään tais olla helposti kymmenkunta.

Kaijus

« Vastaus #25 : Tammikuu 23, 2020, 16:34:50 ip »
Jäsenrekisterissä on 31 kpl eli aika monta. Kaikki Guzzistit eivät ole Gruppon jäseniä, joten enemmänkin laitteita Suomessa saattaapi olla.

Terv. jäsensihteeri

Guzzr

« Vastaus #26 : Tammikuu 23, 2020, 18:55:23 ip »
Terv.   Maan keskiosassa ja länsiosassa (Tampereen yläpuolella ) on aika vähän näitä uusia isoja Guzzejä. En oo nähnyt monta - muutama maan eteläosasta ja sisämaasta
    on ollut liikenteessä (ainakin kun olen liikkunut tiellä ja baari-huoltoasemilla.

Syy maybee: Kun ei ole Moto Guzzin myyntipisteitä ja huoltopaikkoja maan pohjoisosissa. Tänne mahtuis kyllä kun on toimivia mp-kauppiaita ja huoltoverstaita. Vaatii tietysti koulutusta
ja tietoa ja maahantuojan kiinnostusta ja uskoa.  Toivotaan.

Saa nähdä messulla jos on uutuuksia ISO Guzzin alueella ens viikonloppu Pasilahallissa. Ja kunnon MESSUtarjouksiakin.

motomatti

« Vastaus #27 : Tammikuu 23, 2020, 19:57:17 ip »
Jep, MP-näyttelyyn olisi tarkoitus lähteä Kerhon kyydillä lauantaiaamulla. Tarjousliput on ostettuna ja matka edestakaisin maksettuna. Tulee halvemmaksi kuin julkisilla. Lisäksi on tarjoilua mennen - tullen.

Matalalla profiililla. Tilipäiväkin on vasta maanantaina helmikuun puolella. Moottoripyöriä en tule katselemaan kun ei kiinnosta enää. Mutta kavereita tapaamaan kyllä. Eri kerhojen ja muiden yhdistysten standeilla vierailen kuulumisia kysellen. Ensi kesän rientoja pitää ryhtyä suunnittelemaan.

Pekka P. siellä Kokkolan seudulla on Guzzeja kaupitellut. Menestyksestään en niin tiedä. Viime kevättalvella olin viimeksi nokakkain jutulla Oulussa. Ei taidettu paljoakaan pyöristä puhua.

Breeze

« Vastaus #28 : Tammikuu 23, 2020, 20:15:22 ip »
Täällä Itä-Suomessa olen nähnyt varmuudella yhden ison Guzzin.
Sitä ohjasti Motomatti ;D
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

« Vastaus #29 : Tammikuu 23, 2020, 20:25:26 ip »
Kyllä noita muutama tässä Jyvässeudullakin kesällä liikkuu. Varma havainto myös Flying Fortressista, mutta se mahtoi olla muuttolintu.