Hra. Taglioni suunnitteli tuon kanttiputkirungon Yamahalle. Yamaha käytti sitä FZ-malleissaan, niissä joissa oli tavanomaista enemmän venttiiliejä kannessa. Yamaha teki rungosta oman versionsa FJ-sarjaan.
Myöhemmin, kun Taglioni siirtyi Cagivalle hän käytti samaa runkokonseptia Paso-malleihin kun Castiglionit vaativat että matkamoottoripyöräkin oli hyvä olla tuotannossa.. Oikeanpuoleinen alarunkoputki on irrotettava. Ducatin koneen kiinnitys ko. runkoon on pitkillä pulteilla ja niiden ympärillä on pitkähköt holkit. Katteettomana ei häävin näköinen. Mutta saippualaatikkomuotoilu peitti kaiken.
Nesteen Pekka teki joskus Pason koeajon. Pääosin kehui pyörää mutta totesi että liian futuristinen muotoilu: ei tule myyntimenestystä. Parin vuoden sisään useimmilla kaukoitävalmistajilla oli vastaavanlaiset katteet, esim. Honda CBR 1000.
Paso-sarjasta muutoin. Vaikka siitä sanottiin että matkapyörä niin kovin ahdas sellainen. Huoltikselle pysähtyessä kävelin kuin hevosmies sillä ratsupaikka-alue oli hyvinkin puuduksissa jo sadan kilometrin taipaleen perästä.
Normikokoisen Givin sivulaukkusarjan kanssa pyörästä tuli epäsuhtaisen näköinen. Muutaman viikon niitä katselin ja laitoin vain takalaukun sillä sen saattoi irrottaa ja teline ei pistänyt niin pahasti silmään kuin sivulaukkujen telineet. Sellaiset nurinpäin C-kirjaimen muotoiset. Kolme kesää oli 906:n oli käyttöpyöränäni. Sen jälkeen vielä vuosikaudet silloisellä tyttyöystävälläni. Pasolla ajoi tahattomasti ylinopeutta. Moottori käy matalalla äänellä ja eikä kuulosta että olisi kierroksia mutta kun mittariin vilkaisi niin vauhtia oli helposti tuommoiset 130 - 150 km/h.
Pasoissa tyypillistä: 16 tuuman renkaat, (907:ssa 17 in.) 750 Paso noin 30 mm:ä lyhyempi kuin isommat mallit.
Weberin kaksikurkkuiset kaasuttimet paitsi 907 Weber-Marelli P7 ruisku.
750 Paso ilma-öljyjäähdytteinen, 906 ja 907 vesijäähdytteiset.
Rungot neliöputkea.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_750_paso%2086.htmhttps://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_906_paso.htmhttps://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_907ie.htm